Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło

Malowanie polskich Masterów

Lotnictwo wojskowe, 28 lipca 2015

Alenia Aermacchi ujawniła dzisiaj schemat malowania, jakie nosić będą samoloty M-346 Master używane przez Siły Powietrzne.

Polskie Mastery otrzymają dwubarwny szary kamuflaż, z biało-czerwonymi szachownicami i czterocyfrowym numerem taktycznym / Rysunek: Alenia Aermacchi

W trakcie dzisiejszego spotkania z mediami przedstawiciele przedsiębiorstwa Alenia Aermacchi zaprezentowali schemat malowania, jakie zostanie naniesione na samoloty szkolenia zaawansowanego M-346 Master, które używane będą przez Siły Powietrzne. Wiadomo już, że ich numery taktyczne będą czterocyfrowe, zaczynające się od 7701.

Na górnych powierzchniach kadłuba i skrzydeł polskich Masterów naniesiony zostanie dwubarwny szary kamuflaż (FS 36375 / FS 36270), a na dolnych powierzchniach – jednobarwny szary (FS 36375). Numer taktyczny i stylizowane godło 41. Bazy Lotnictwa Szkolnego zostaną namalowane kolorem ciemnoszarym (FS 36118). Natomiast do pomalowania końcówki statecznika pionowego, końcówki nosowej części kadłuba i anteny podkadłubowej użyty będzie kolor czarny (FS 37038).

Godło dęblińskiej bazy, o wymiarach 32 x 37 cm, umieszczone zostanie pod kabiną załogi, na obydwu burtach kadłuba. Numer taktyczny, wysokości 30,48 cm, naniesiony będzie na obydwu stronach statecznika pionowego. Biało-czerwone szachownice (FS 37875 / FS 31350), o boku 30,48 cm, znajdą się na dolnych i górnych powierzchniach skrzydeł i obydwu stronach statecznika pionowego, pod anteną VOR/ILS.

Obecnie w zakładach w Venegono trwa produkcja M-346 Lavi, przeznaczonych dla Hejl HaAvir (izraelskich wojsk lotniczych, Pierwsze loty na M-346 Lavi, 2015-01-21). Producent dostarczył dotychczas Izraelczykom 16 samolotów tego typu. Montaż pierwszych Masterów dla Sił Powietrznych rozpocznie się w październiku-listopadzie br.

W tym samym czasie w bazie Lecce-Galatina (Holendrzy będą szkolić się na T-346A, 2015-05-12) rozpocznie się 6-miesięczne szkolenie 16 pilotów-instruktorów Sił Powietrznych. Dwa pierwsze M-346 mają trafić do Dęblina w listopadzie 2016. Kilka miesięcy wcześniej Włosi dostarczą wszelkie niezbędne syntetyczne urządzenia szkoleniowe – stacje planowania misji, symulator lotu, trenażer procedur i system zarządzania szkoleniem.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2024 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.