Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło

Stępka pod brytyjski patrolowiec

Marynarka wojenna, Przemysł zbrojeniowy, Strategia i polityka, 07 października 2015

W Glasgow zapoczątkowano dziś budowę trzeciego brytyjskiego okrętu patrolowego typu River 2.

Okręty patrolowe typu River 2 będą miały zmodyfikowany pokład lotniczy, mogący pomieścić śmigłowce Merlin, większe pomieszczenia magazynowe i więcej miejsca dla zaokrętowanego personelu. Załogę stanowić ma 34 oficerów i marynarzy. Możliwe też będzie zabranie dodatkowych 50 osób / Zdjęcie: MO Wielkiej Brytanii

W obecności ministra Philipa Dunne'a zapoczątkowano dziś w Glasgow budowę pełnomorskiego okrętu patrolowego, przyszłego HMS Trent. Szef resortu odpowiedzialnego za zakupy uzbrojenia i wyposażenia obronnego osobiście uruchomił urządzenie do plazmowego cięcia blach stalowych, przeznaczonych na kadłub nowego okrętu.

HMS Trent jest 3. i zarazem ostatnim patrolowcem typu River 2. Od roku w szkockich stoczniach wytwarzane są już przyszłe HMS Forth i HMS Medway (Rozpoczęto budowę drugiego OPV, 2015-06-09; Cięcie blach pod pierwszy OPV, 2014-10-10). Oba okręty są w różnych stadiach zaawansowania. Londyn zapewnia, że pierwszy z nich dołączy do królewskiej floty już w 2017. Rok później w linii znajdzie się HMS Trent.

Nowe brytyjskie patrolowce będą miały 90,5 m długości i 13 m szerokości. Mają wypierać ok. 1800 t i rozwijać 24 w. Zasięg obliczany jest na ponad 9000 km. Okręty budowane są w oparciu o projekt patrolowców sprzedanych Brazylii i Tajlandii. W latach 2012-2013 Marinha do Brasil (marynarka wojenna Brazylii) weszła w posiadanie 3 jednostek typu Amazonas (Ostatni Amazonas w służbie, 2013-09-28). Z kolei władze w Bangkoku sfinansowały zakup pojedynczego HTMS Krabi.

Nowe patrolowce będą pierwszymi okrętami w składzie Royal Navy wyposażonymi w zaprojektowany przez BAE Systems nowoczesny system operacyjny, Shared Infrastructure. Umożliwi on integrację czujników, uzbrojenia i systemów zarządzania okrętu poprzez zastąpienie wielu dużych konsoli, przeznaczonych dla poszczególnych zadań, przez jedno urządzenie. Zredukuje to ilość części zamiennych, jakie trzeba przechowywać na okręcie i znacznie zmniejszy koszt pracy jednostki przez cały okres jej eksploatacji.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2024 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.