Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Próby Bella 505

Lotnictwo cywilne, 12 października 2015

Prototypowe śmigłowce Bell 505 wylatały już ponad 470 godzin.

3 prototypy Bella 505 używane do prób w locie / Zdjęcie: Bell Helicopter

Trzy prototypy śmigłowców Bell 505 Jet Ranger X przechodzą obecnie intensywne próby w locie. Do 6 października spędziły w powietrzu łącznie ponad 450 godzin.

Najwięcej, bo ponad 300 godzin, wylatał pierwszy prototyp, noszący znaki rejestracyjne C-FTVI, pomalowany na kolor pomarańczowy. Śmigłowiec ten używany jest do badań układu przeniesienia napędu.

Drugi przedseryjny Bell 505, C-FTVN, wyróżniający się kolorem jasnozielonym, od lutego br. wylatał ok. 120 godzin. Jego zadaniem są próby obciążeń i zmęczeniowe. Pod koniec br. śmigłowiec weźmie udział w badaniach w klimacie arktycznym, w trakcie których będą sprawdzane jego osiągi (Heli-Expo 2015: Postępy nowych Belli , 2015-03-05).

Ostatni prototyp, o znakach rejestracyjnych C-FTVQ i kadłubie w kolorze purpurowym, oblatany w lipcu br. spędził w powietrzu ok. 50 godzin podczas badania poziomu emitowanego hałasu i własności pilotażowych. Następnie posłuży do sprawdzenia funkcjonalności i niezawodności.

Dotychczas producent zebrał zamówienia na ponad 340 Belli 505. Uzyskanie Certyfikatu Typu FAA nastąpić ma z miesięcznym poślizgiem, w 1. kw. 2016. Dostawy seryjnych śmigłowców rozpoczną się natychmiast po uzyskaniu stosownych dokumentów.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2018 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.