Rosyjska ODK rozpoczęła testy w locie silnika turboodrzutowego PD-14. Silniki tego typu mają napędzać samoloty pasażerskie MS-21.
ODK (Obiediniennaja dwigatielostroitielnaja korporacja) rozpoczęła testy w locie nowego silnika turboodrzutowego PD-14. Jego prototyp został zamontowany na latającym laboratorium Ił-76LL. Samolot opuścił halę montażową 24 października. Pierwszy lot odbył się 6 dni później.
Silnik PD-14 jest przeznaczony do napędu samolotów pasażerskich MS-21, projektowanych przez korporację Irkut. Pierwotnie rozpoczęcie jego testów w locie planowano na lipiec 2015. Według źródeł w ODK, opóźnienie nastąpiło z przyczyn formalnych i finansowych. Do testów przeznaczono siódmy prototyp PD-14.
PD-14 powstaje w ramach programu budowy rodziny napędów samolotów pasażerskich o ciągu od 12,5 do 18 t, jako rosyjska alternatywa dla amerykańskich Pratt & Whitney PW1400. Silnik projektuje OAO Awiadwigatiel z Permu. Jego producentem seryjnym ma być zaś Permska wytwórnia silników. Uzyskała ona już zamówienie na napędy dla 35 samolotów MS-21-200/-300 zamówionych przez Aerofłot.
Certyfikacja silnika PD-14 w FR jest planowana na 2017. W Europie ma ona zostać potwierdzona rok później. Na 2025 planowane jest wytwarzanie 40 silników PD-14 rocznie, a w 2030 roczna produkcja ma wzrosnąć do 50.