Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło

Pierwszy A321ceo dla Wizz Air

Lotnictwo cywilne, 25 listopada 2015

Linie Wizz Air rozpoczęły eksploatację nowego typu samolotów – Airbusów A321ceo.

Najnowszy nabytek Wizz Air – A321ceo. Drugi samolot tego typu zacznie loty komercyjne w grudniu, a kolejnych 9 zasili flotę w 2016. Do 2018 przewoźnik odbierze łącznie 27 samolotów tego typu / Zdjęcie: Bartosz Głowacki

Przedstawiciele mediów z największych rynków Wizz Air zostali zaproszeni do wzięcia udziału w locie z  Londynu-Luton, do Birmingham, na pokładzie najnowszego nabytku węgierskiego przewoźnika – Airbusa A321ceo. Pierwszy samolot tego typu we flocie Wizz Air, mieszczący 230 pasażerów, rozpoczął operacje 20 listopada, na trasie Budapeszt – Londyn-Luton.

Drugi samolot tego typu zacznie loty komercyjne w grudniu. Kolejnych 9 A321ceo zasili flotę Wizz Air w 2016. Do 2018 przewoźnik odbierze łącznie 27 samolotów tego typu. Wszystkie napędzane silnikami IAE V2500 (Wizz Air zamawiają Airbusy A321, 2013-10-18).

Pierwsze cztery A321ceo będą miały bazę w Budapeszcie. Kolejne będą kierowane na najbardziej popularne trasy w siatce połączeń towarzystwa, m. in. do Warszawy i Bukaresztu. Natomiast od 2019 Wizz Air zaczną eksploatować A321neo, o pojemności 239 pasażerów. Wybór zespołu napędowego dla tych samolotów zostanie dokonany w późniejszym terminie (Paris Air Show 2015: Wizz Air zamawia A321neo , 2015-06-18).

Zaletą Airbusa A321 jest nowoczesne wnętrze i większa ilość miejsc. Samolot ma też mniejszy negatywny wpływ na środowisko – powiedział John Stephenson, wiceprezes Wizz Air.

Jesteśmy przekonani, że A321ceo pomoże Wizz Air skutecznie zaspokajać rosnące zapotrzebowanie na podróże lotnicze jednocześnie korzystając z najwyższej klasy komfortu w połączeniu z ekonomiczną i wydajną eksploatacją charakterystyczną dla całej rodziny A320­ – dodał Christopher Buckley, wiceprezes Airbusa na obszar Afryki, Europy oraz Azji i Pacyfiku.

W rozmowie ze Skrzydlatą Polską John Stephenson stwierdził, że A321ceo/neo stanowić będą większość floty Wizz Air. Jednak ostateczna ilość A320 i A321 zostanie określona później, po pierwszych analizach eksploatacji nowego typu. Na pewno nie zrezygnujemy całkowicie z A320, ponieważ typ ten jest lepiej dostosowany do operowania z niektórych portów lotniczych – podkreślił John Stephenson. Zdaniem wiceprezesa Wizz Air nowe A321ceo zapewnią przewoźnikowi lepszą skuteczność operacyjną. Czas rotacji A321 ma wynosić ok. 45 min. i ma być tylko o 5 min. dłuższy w porównaniu z analogicznym parametrem dla A320 – stwierdził John Stephenson.

A321ceo umożliwi linii zaspokojenie rosnącego popytu na tanie loty w Europie Środkowo-Wschodniej (100 mln pasażerów Wizz Air, 2015-10-20). Niedawno Wizz Air ogłosił zawarcie umowy z CDB Leasing na sfinansowanie 6 A321ceo, łącznie z 2 A321 dostarczonymi w tym roku (Wizz leasinguje A321 od CDB, 2015-09-23).


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2024 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.