Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło

Umowa WZM Poznań z Renk AG

Przemysł zbrojeniowy, Wojska lądowe, 04 grudnia 2015

Wojskowe Zakłady Motoryzacyjne (WZM) w Poznaniu będą obsługiwać i naprawiać skrzynie przekładniowe Renk AG do silników czołgów Leopard 2A4/A5 używanych w WP.

Zdemontowany w trakcie przeglądu technicznego F6 power-pack z eksploatowanego w Wojsku Polskim czołgu podstawowego Leopard 2A4 / Zdjęcie: Zdzisław Zieliński

Umowę w tej sprawie, obejmującą transfer technologii i wiedzy, podpisali wczoraj w Augsburgu Elżbieta Wawrzynkiewicz prezes WZM Poznań oraz Bernhard Schieferdecker i Frank Hoffmann z Renk AG. Porozumienie przewiduje przeszkolenie pracowników WZM w zakresie remontu skrzyń przekładniowych HSWL 354 do silników czołgów podstawowych Leopard 2A4/A5 (Leopardy jeszcze w 2015?, 2015-12-01), pojazdów do nauki jazdy Leopard-NJ (KWM dostarczy WP dwa Leopardy-NJ, 2014-01-29) i wozów zabezpieczenia technicznego Bergepanzer 2 .

Skrzynia przekładniowa typu HSWL (Hydrodynamische Schalt-, Wende- und Lenkgetriebe) 354 do silników czołgów podstawowych Leopard 2A4/A5, pojazdów do nauki jazdy Leopard-NJ i wozów zabezpieczenia technicznego Bergepanzer 2 / Zdjęcie: RENK

Warto przypomnieć, że 2 września 2014 na Międzynarodowym Salonie Przemysłu Obronnego, WZM Poznań podpisały podobną umowę z MTU, producentem silników dla czołgów Leopard 2 (Prezes WZM człowiekiem 2014 Wielkopolski, 2015-03-01). Nowe porozumienie uzupełnia zdolności poznańskiego zakładu do obsługi i pełnych remontów zespołów napędowych power-pack – silnika MTU MB 573 Ka-501 i połączonej z nim przekładni hydrokinetycznej Renk HSWL 354.

Poznańskie przedsiębiorstwo, to jedyny polski zakład mający autoryzowane uprawnienia do obsługi i remontów zespołów napędowych czołgów Leopard 2A4/A5. WZM ma też prawa do napraw podwozi i kadłubów (WZMot serwisują Leopardy, 2011-07-22).


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2024 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.