Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło

Problemy lotnictwa US Army

Lotnictwo wojskowe, Wojska lądowe, Strategia i polityka, 08 grudnia 2015

Dowództwo US Army zakończyło dochodzenie w sprawie serii wypadków lotniczych z udziałem amerykańskich śmigłowców wojskowych.

Po weryfikacji procedur związanych m.in. z przygotowaniem śmigłowców do lotu dowództwo US Army podjęło decyzję o wznowieniu operacji lotniczych wykonywanych przez załogi uderzeniowych AH-64 Apache i transportowych: UH-60 Black Hawk i CH-47 Chinook / Zdjęcie: US Army

W poniedziałek zniesiono zakaz wykonywania operacji lotniczych przez eskadry lonictwa wojsk lądowych USA wyposażone w śmigłowce uderzeniowe AH-64 Apache i transportowe UH-60 Black Hawk i CH-47 Chinook. Decyzję o uziemieniu amerykańskich wiropłatów podjęto w miniony czwartek w reakcji na serię wypadków lotniczych, wskutek których zginęło 8 osób.

Tragiczna seria rozpoczęła się 23 listopada, kiedy na północy Republiki Korei rozbił się amerykański śmigłowiec uderzeniowy AH-64 Apache wykonujący rutynowy lot szkoleniowy (Rozbił się amerykański Apache, 2015-11-23). Wskutek wypadku zginęło 2 lotników stanowiących załogę wiropłata.

Kilka godzin później na terenie Fort Hood w Teksasie doszło do katastrofy śmigłowca transportowego UH-60 Black Hawk. W chwili zdarzenia na jego pokładzie znajdowało się 4 lotników – wszyscy ponieśli śmierć na miejscu (Rozbił się amerykański UH-60, 2015-11-24). 2 grudnia w pobliżu Fort Campbell w Kentucky rozbił się kolejny AH-64 Apache. Wypadku nie przeżyło 2 członków jego załogi (Katastrofa Apache w Kentucky, 2015-12-03).

Następnego dnia podjęto decyzję o wstrzymaniu lotów jednostek lotnictwa wojsk lądowych stacjonujących w aż 11 bazach wojskowych na terenie kontynentalnych Stanów Zjednoczonych Ameryki. Operacje lotnicze zawieszono na 5 dni, w ciągu których dowództwo US Army przeprowadziło kontrolę procedur związanych m.in. z przygotowaniem wiropłatów do misji szkoleniowych, w tym czynności personelu obsługowego.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2024 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.