Dowództwo US Army zakończyło dochodzenie w sprawie serii wypadków lotniczych z udziałem amerykańskich śmigłowców wojskowych.
W poniedziałek zniesiono zakaz wykonywania operacji lotniczych przez eskadry lonictwa wojsk lądowych USA wyposażone w śmigłowce uderzeniowe AH-64 Apache i transportowe UH-60 Black Hawk i CH-47 Chinook. Decyzję o uziemieniu amerykańskich wiropłatów podjęto w miniony czwartek w reakcji na serię wypadków lotniczych, wskutek których zginęło 8 osób.
Tragiczna seria rozpoczęła się 23 listopada, kiedy na północy Republiki Korei rozbił się amerykański śmigłowiec uderzeniowy AH-64 Apache wykonujący rutynowy lot szkoleniowy (Rozbił się amerykański Apache, 2015-11-23). Wskutek wypadku zginęło 2 lotników stanowiących załogę wiropłata.
Kilka godzin później na terenie Fort Hood w Teksasie doszło do katastrofy śmigłowca transportowego UH-60 Black Hawk. W chwili zdarzenia na jego pokładzie znajdowało się 4 lotników – wszyscy ponieśli śmierć na miejscu (Rozbił się amerykański UH-60, 2015-11-24). 2 grudnia w pobliżu Fort Campbell w Kentucky rozbił się kolejny AH-64 Apache. Wypadku nie przeżyło 2 członków jego załogi (Katastrofa Apache w Kentucky, 2015-12-03).
Następnego dnia podjęto decyzję o wstrzymaniu lotów jednostek lotnictwa wojsk lądowych stacjonujących w aż 11 bazach wojskowych na terenie kontynentalnych Stanów Zjednoczonych Ameryki. Operacje lotnicze zawieszono na 5 dni, w ciągu których dowództwo US Army przeprowadziło kontrolę procedur związanych m.in. z przygotowaniem wiropłatów do misji szkoleniowych, w tym czynności personelu obsługowego.