Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło

Ostatnie LCM-1E dla Australii

Marynarka wojenna, Przemysł zbrojeniowy, 09 grudnia 2015

Na Antypody dotarła ostatnia transza barek desantowych zaprojektowanych i zbudowanych przez Navantię.

Australijskie barki desantowe LCM-1E zbudowano w zakładach Navantii w Cádiz na południu Hiszpanii. Następnie przetransportowano je do bazy HMAS Waterhen w Sydney / Zdjęcie: MO Australii

Hiszpańska grupa stoczniowa poinformowała o przekazaniu Canberze ostatniej transzy 4 barek desantowych LCM-1E (Wodowanie ostatniej LCM-1E, 2015-04-30). W 2011 australijskie władze zleciły Navantii zaprojektowanie i budowę tuzina takich jednostek. Pierwsza partia została przekazana odbiorcy na początku 2014 (LCM-1E dla Canberry, 2014-03-10).

Barki desantowe LCM-1E będą przenoszone przez 2 nowe australijskie śmigłowcowce desantowe typu Canberra (Pierwsze dokowanie LCM-1E, 2015-02-11). W ubiegłym tygodniu Royal Australian Navy (RAN, królewska marynarka wojenna Australii) wprowadziła do służby 2. z jednostek, HMAS Adelaide (L 01, HMAS Adelaide przyjęty do służby, 2015-12-08). Przed rokiem w linii znalazł się bliźniaczy HMAS Canberra (L 02, HMAS Canberra w linii, 2014-11-28).

Wyporność całkowita LCM-1E to 110 t, co pozwala na transport 1 czołgu podstawowego, pojedynczej samobieżnej armatohaubicy z pojazdem zaopatrzenia, 2 transporterów opancerzonych lub kompanii żołnierzy z pełnym wyposażeniem. Załogę stanowi 4 marynarzy. Barki rozwijają do 22 w. Mają 23,3 m długości i 6,4 m szerokości. 


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2024 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.