Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło

Oblot Mooneya M10T

Lotnictwo cywilne, 29 grudnia 2015

Mooney poinformował o oblocie samolotu szkolnego M10T.

M10T podczas pierwszego lotu / Zdjęcie: Mooney International

Ogólnoświatowa premiera samolotu Mooney M10 miała miejsce podczas ubiegłorocznego salonu w Zhuhai (Zhuhai 2014: Mooney dla Chin, 2014-11-13). Konstrukcję tę opracowano głównie z myślą o rynku chińskim.Pierwszy lot M10T – wersji przeznaczonej do szkolenia – odbył się 23 grudnia. Samolot pilotowany przez Lena Foxa wystartował do niego z lotniska Chino w Kalifornii.

W trakcie 15-minutowego lotu pilot wykonał podstawowe manewry i zweryfikował niektóre założenia konstrukcyjne. To znaczące osiągnięcie dla programu M10, dokonane zaledwie rok po oficjalnym zaprezentowaniu samolotu – powiedział po locie Jerry Chen, prezes Mooney International.

Rozpiętość M10T wynosi 10,19 m, długość kadłuba – 7,47 m, a wysokość – 2,57 m. Jego struktura wykonana jest z kompozytów zbrojonych włóknami węglowymi. W kabinie o szerokości 122 cm mieszczą się 3 lotnicy. Dwa fotele zabudowane są obok siebie z przodu, a trzeci z tyłu. Załoga ma do dyspozycji awionikę Garmin G1000.

Samolot napędzany jest silnikiem Continental Technify CD-135 o mocy 101 kW (135 KM), z elektronicznym układem sterowania (FADEC), poruszającym trójłopatowe kompozytowe śmigło MTV-6-A/190-69. Ze względu na problem z dostępnością benzyny lotniczej (AvGas) w ChRL, silnik zasilany jest naftą Jet-A. Pojemność zbiorników paliwa to ponad 83 l. M10T ma rozwijać prędkość przelotową ok. 260 km/h. Zasięg obliczeniowy samolotu to ponad 900 km.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2024 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.