Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło

Współpraca Boeinga z Centrum Nauki Kopernik

Lotnictwo cywilne, Astronautyka, 21 stycznia 2016

Centrum Nauki Kopernik wspólnie z Boeingiem będzie wspierać rozwój zainteresowań i kompetencji młodych ludzi w obszarze nauk ścisłych i technicznych.

Boeing wesprze m. in. polską edycję konkursu z dziedziny technologii satelitarnych, ESERO-CanSat / Zdjęcie: Centrum Nauki Kopernik

Centrum Nauki Kopernik rozpoczęło współpracę z Boeingiem w zakresie dwóch projektów edukacyjnych skierowanych do uczniów i nauczycieli w Polsce, których realizacja rozpocznie się na początku 2016. Mają one wspierać nauczycieli w stosowaniu aktywnych metod uczenia, rozwijających odpowiedzialność i samodzielność uczniów. Służyć będą temu zestawy edukacyjne, zaprojektowane w sposób umożliwiający wielostopniowe wykorzystanie w procesie nauczania. Boeing wesprze również polską edycję konkursu z dziedziny technologii satelitarnych.

Boeing inwestuje w rozwój przyszłych pokoleń inżynierów poprzez programy edukacyjne z obszaru nauki, technologii, inżynierii i matematyki, realizowane z naszymi partnerami w różnych krajach. Jesteśmy dumni, że w Polsce możemy współpracować z Centrum Nauki Kopernik. Boeing świętuje pierwsze stulecie swojej innowacyjnej działalności. Dlatego pragniemy inspirować kolejne pokolenia inżynierów i techników. To oni będą kształtować kolejny wiek naszej obecności w przestrzeni powietrznej – mówi Jeff Kohler, zastępca dyrektora działu Defense, Space & Security.

W ramach programu Klub Młodego Odkrywcy, koordynowanego przez Centrum Nauki Kopernik we współpracy z Polsko-Amerykańską Fundacją Wolności, Boeing wesprze opracowanie zestawów edukacyjnych, które pozwolą użytkownikom na samodzielne przeprowadzenie doświadczeń związanych z naukami ścisłym i technicznymi. Otrzyma je 150 nauczycieli w całej Polsce. Zestawy, zawierające wskazówki i wyzwania projektowe, mają rozbudzać wyobraźnię młodych ludzi i zachęcać do samodzielnego rozwiązywania problemów i prowadzenia doświadczeń.

Boeing będzie również wspierać polskie finały międzynarodowego konkursu pod nazwą ESERO-CanSat, w którym zespoły uczniów w wieku 14-18 lat pod opieką nauczycieli będą samodzielnie konstruować satelity i z ich pomocą prowadzić badania atmosfery. CanSat to minisatelita mieszczący się w pojemniku wielkości puszki po napoju. Jego zadaniem jest przeprowadzenie kilku badań i eksperymentów podczas lotu małą rakietą lub balonem na wysokość od kilkuset metrów do kilku kilometrów, a następnie w trakcie opadania ze spadochronem.

Dziesięć drużyn finalistów z całej Polski spotka się w kwietniu na lotnisku w Toruniu, aby wystrzelić swoje satelity, przeanalizować dane, a wyniki przedstawić jury. Zwycięska drużyna weźmie udział w międzynarodowym finale konkursu, organizowanym przez Europejską Agencję Kosmiczną.

Twórcze myślenie, które przenika różne dziedziny nauki, oraz działania z wykorzystaniem nowoczesnych technologii są cechą edukacyjnych przedsięwzięć Centrum Nauki Kopernik. […] Działająca w całej Polsce, a także za granicą sieć Klubów Młodego Odkrywcy, czy projekt edukacji kosmicznej ESERO-CanSat, koordynowane przez CNK, pomagają nauczycielom realizować nowatorskie projekty badawcze – mówi Anna Dziama, dyrektor Pracowni Edukacji w Centrum Nauki Kopernik.


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2024 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.