Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło

Przygotowania do prób silnika Flarisa

Lotnictwo cywilne, 22 stycznia 2016

Pod koniec lutego przeprowadzony będzie próbny rozruch układu napędowego odrzutowca Flaris LAR 1.

Napęd Flarisa stanowi silnik Williams FJ33-5A o masie własnej 120 kg, wytwarzający ciąg statyczny 8,2 kN / Zdjęcie: Bartosz Głowacki

Samolot odrzutowy Flaris LAR 1, wyposażony w nowy silnik Williams FJ33-5A o masie własnej 120 kg, wytwarzający ciąg statyczny 8,2 kN, jest obecnie testowany w Podgórzynie pod Jelenią Górą. Na ukończeniu są prace związane z zabudową silnika na płatowcu (Paris Air Show 2015: Dickinson kupi Flarisy, 2015-06-19).

Obecnie trwają próby fabryczne układu radiowo-nawigacyjnego Garmin G600, agregatu elektrohydraulicznego odpowiedzialnego za prawidłowe wypuszczanie podwozia w trybie normalnym i awaryjnej instalacji wypuszczania podwozia.

Instalacja ta zawiera akumulator hydrauliczny, który gromadzi energię niezbędną do awaryjnego wypuszczenia podwozia. Jest on napełniany automatycznie podczas postoju przed startem samolotu i umożliwia wypuszczenie podwozia nawet w przypadku całkowitej utraty zasilania energią elektryczną. Flaris został wyposażony również w nowoczesną instalację hamulcową z ABS, której producentem jest przedsiębiorstwo Beringer.

Pod koniec lutego specjaliści Metal-Master w asyście inżynierów Williams International przeprowadzą próbny rozruch układu napędowego. Zostaną przeprowadzone także próby komputera elektronicznego układu sterowania silnikiem (FADEC) i komputerów pokładowych odpowiadającymi za współpracę podukładów samolotu. Próby przejdą też instalacje: paliwowa i elektryczna.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2024 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.