Wojska lotnicze Francji wysłały do Afryki zmodernizowany tankowiec KC-135RG.
Pod koniec grudnia ub. r. miała miejsce kolejna rotacja personelu Armee de l’Air (wojsk lotniczych Francji) stacjonującego w Niamey w Nigrze (Rotacje francuskich samolotów , 2015-08-18). W jego wyposażeniu znalazł się po raz pierwszy nowy tankowiec – KC-135RG.
Francuzi dysponują obecnie 3 samolotami tego typu, wchodzącymi w skład eskadry (GRV) 2/91 Bretagne, stacjonującej w Base Aérienne (bazie lotniczej) 125 w Istres-Le Tubé. Zostały zakupione pod koniec lat 1990. od US Air Force, jako KC-135R.
W 2014 francuska agencja ds. zamówień obronnych (DGA) postanowiła zmodernizować ich wyposażenie awioniczne, a także zabudować nowe urządzenia łączności i nawigacyjne. Próby ich działania i loty kwalifikacyjne przeprowadzono z powodzeniem na terenie Francji. Dzięki unowocześnieniu KC-135RG mogą wykonywać loty w cywilnej kontrolowanej przestrzeni powietrznej.
Stacjonujący w Niamey KC-135RG zapewnia całodobowe wsparcie francuskim i sojuszniczym statkom powietrznym zaangażowanym w operację Barkhane. Jest to niezwykle ważne, ponieważ muszą one wykonywać loty o dużej długotrwałości (Hercules tankuje Caracala , 2015-11-07, Niemcy wyślą wojska do Mali, 2015-11-26).
Jak mówi jeden z francuskich lotników, kpt. Eric: Nawet z dodatkowymi zbiornikami paliwa Mirage 2000 nie utrzyma się w powietrzu dłużej niż przez 2 h, co jest niewystarczającym czasem podczas lotów nad rozległym Sahelem. Dlatego musimy korzystać z tankowców. Pobranie ok. 5 t nafty wydłuża czas operowania o ok. 1,5 h.