Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło

Certyfikacja Rig'N Fly dla H225

Lotnictwo cywilne, Przemysł zbrojeniowy, 05 lutego 2016

Airbus Helicopters otrzymał certyfikat EASA dla systemu Rig'N Fly, zwiększającego możliwości awioniki śmigłowców o automatyczne podejście do lądowania na platformach wiertniczych.

EASA wydała certyfikat dla systemu automatycznego podejścia do lądowania na platformach wiertniczych, Rig'N Fly, opracowanego dla śmigłowców H225 / Zdjęcie: Airbus Helicopters

Europejska Agencja Bezpieczeństwa Lotniczego (EASA) wydała certyfikat dla systemu Rig'N Fly (Rig Integrated GPS approaches with eNhanced Fly-ability and safetY), zwiększającego możliwości awioniki o automatyczne podejście do lądowania podczas operacji morskich. Opracowano go dla śmigłowca H225. Pod koniec 2016 powstaną jego wersje dla wiropłatów H175 (1000 godzin nalotu H175, 2015-08-29), a także H160 (Oblot drugiego prototypu H160, 2016-01-28).

Rig'N Fly wykorzystuje wiele czujników (GPS, wysokościomierz ciśnieniowy, radiowysokościomierz, radar pogodowy), wspomagających podejście do lądowania na platformach wiertniczych w warunkach meteorologicznych do lotu z widocznością podłoża (VMC) i w warunkach meteorologicznych do lotu według wskazań przyrządów (IMC).

Procedury Rig'N Fly mają kluczowe znaczenie dla zapewnienia niezawodności operacji oraz jak najwyższego poziomu bezpieczeństwa lotu, więc jest to obszar, na którym Airbus Helicopters koncentruje swój rozwój – powiedziała Marie-Agnes Veve, dyrektor programu Super Puma i H225. – Dzięki Rig'N Fly, prawie cała procedura podejścia jest zautomatyzowana, co daje naszym klientom pewność, że posiadają odpowiednie, bezpieczne technologie, zapewniające sprawność i skuteczność lotów.

Korzystając z mapy cyfrowej (DMAP) i łatwych w obsłudze urządzeń sterujących (ECCD) piloci będą mieli możliwość łatwego modyfikowania podejścia. Użycie DMAP pozwoli również na skorelowanie trasy przelotu z dodatkowymi informacjami środowiskowymi, pochodzącymi z radaru pogodowego, danymi na temat wiatru, czy lokalizacją platformy. Ponadto automatyczny system informacyjny (AIS) ostrzeże pilota, gdy jakiś statek powietrzny zakłóci trajektorię lotu.

Zmodernizowana awionika śmigłowców H225 umożliwia również wykonywanie podejść do lądowania RNP (Required Navigation Performance) typu LPV (Localizer Performance with Vertical Guidance), a także LNAV/VNAV (Lateral & Vertical Navigation).


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2024 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.