Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło

Próby flatterowe G500

Lotnictwo cywilne, 08 lutego 2016

Gulfstream poinformował o zakończeniu prób flatterowych odrzutowca klasy biznes G500.

G500 ma uzyskać Certyfikaty Typu EASA i FAA w 2017 / Zdjęcie: Gulfstream

Kilka dni temu Gulfstream poinformował o zakończeniu prób flatterowych swojego najnowszego odrzutowca klasy biznes – G500. Wziął w nich udział pierwszy samolot przedseryjny, T1, który wykonał ponad 50 lotów.

W tym samym czasie drugi prototyp (T2) przebywał w bazie US Air Force Eglin na Florydzie, gdzie mieści się laboratorium klimatyczne McKinley. W jego hangarach przeprowadzono trzydniowe badania w klimacie gorącym, przy maksymalnej temperaturze wynoszącej +50° C, a następnie dwudniowe próby w klimacie arktycznym, w temperaturze –50° C. W następnych miesiącach T2 zostanie użyty do prób obciążeń w locie, sprawdzenia osiągów i działania instalacji pokładowych.

Z kolei prototyp T3 posłuży do badań awioniki Symmetry, działania instalacji przeciwoblodzeniowej, układu sterowania podwoziem przednim, instalacji klimatyzacji i hermetyzacji kabiny oraz poziomu emitowanego hałasu.  

Dotychczas trzy przedseryjne G500 wylatały ponad 430 h w trakcie ponad 105 lotów. Najwięcej czasu w powietrzu – ponad 320 h – spędził w powietrzu wspomniany na wstępie T1. Najdłuższy lot – ponad 6-godzinny – wykonał samolot T3 (Podwójny oblot G500, 2015-11-24).

W próbach w locie użyte będą jeszcze dwa G500. Prototypowy T4 jest właśnie przygotowywany do oblotu. Natomiast pierwszy samolot seryjny (P1) posłuży do badań elementów wyposażenia kabiny pasażerskiej, integracji instalacji pokładowych i prób ergonomicznych.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2024 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.