Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło

Pierwszy rządowy Dreamliner

Lotnictwo cywilne, 08 lutego 2016

AAC przekazało anonimowemu nabywcy pierwszego Dreamlinera przeznaczonego do przewozu najważniejszych osób w państwie.

Pierwszy Dreamliner wyposażony przez AAC przeznaczony jest dla rządu nieujawnionego kraju, który w 1989 zamówił podobnego Boeinga 757-200 / Zdjęcie: AAC

Specjaliści z amerykańskiego przedsiębiorstwa Associated Air Center (AAC) przekazali nabywcy, który pragnie pozostać anonimowy, samolot pasażerski Boeing 787-8 Dreamliner, przystosowany do przewozu najważniejszych osób w państwie (Jubileusz Dreamlinerów ANA, 2016-01-12). W 1989  AAC dostarczyło temu samemu nabywcy analogicznie wyposażonego Boeinga 757-200.

W celu przyspieszenia dostawy inżynierowie z AAC zaprojektowali i wyprodukowali wręgi wzmocnione, podstawy, i tapicerkę przed przybyciem samolotu z zakładów Boeinga do ich centrum. Po zakończeniu prac okazało się, ze masa wyposażenia jest o 20% mniejsza w porównaniu z zakładaną, dzięki czemu samolot będzie mógł zabrać więcej paliwa, co zwiększy długotrwałość jego lotu.

Rządowy Dreamliner może pomieścić 82 pasażerów w 4 strefach, których łączna powierzchnia to ponad 220 m2. W tzw. strefie prezydenckiej znajduje się biuro, sypialnia i łazienka. Odczuwalny w jej wnętrzu hałas to zaledwie 44 dB.

Każdy z pasażerów w pozostałych strefach ma do dyspozycji fotel z gniazdami umożliwiającymi podłączenie przenośnych urządzeń elektronicznych i 11-calowy monitor dotykowy. Oprócz tego na wręgach oddzielających strefy zabudowano siedem 42-calowych monitorów LCD, podłączonych do odtwarzaczy Blu-ray, serwerów AvoD, systemów informacji dla podróżnych i kamer pokazujących obraz Ziemi.

Rezerwowa załoga może odpocząć w dwóch specjalnych pomieszczeniach – przednim mieszczącym 2 łóżka i tylnym, w którym znajduje się 6 łóżek i 14 foteli. Na pokładzie zabudowano też 8 toalet  dla pasażerów.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2024 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.