Japończycy wznowili próby w locie pierwszego prototypu samolotu Mitsubishi Regional Jet.
Jak informowaliśmy wcześniej, po pierwszych lotach próbnych samolotu komunikacji regionalnej Mitsubishi Regional Jet okazało się, że konieczne jest wzmocnienie jego struktury – nasady skrzydeł i wręg kadłuba obok centropłata (Niedopracowany MRJ, 2015-12-29). Mówiono też o unowocześnieniu oprogramowania awioniki, układu sterowania lotem i układu sterowania zespołem napędowym. W związku z tym samolot był uziemiony od końca listopada 2015.
Ze względu na konieczność kontynuowania badań bez dalszych opóźnień zastosowano rozwiązanie przejściowe, wzmacniając w/w elementy struktury przy pomocy nakładek. Docelowo nasada skrzydła i wręgi kadłuba zostaną przekonstruowane i zoptymalizowane.
Zmodyfikowany prototyp MRJ (FTA-1) wykonał dzisiaj lot – czwarty z kolei – mający na celu sprawdzenie efektów wprowadzonych zmian. Jak twierdzą przedstawiciele producenta – lot potwierdził zasadność modyfikacji.
Co warte uwagi, Japończycy twierdzą, że anonsowane pod koniec ub. r. opóźnienie dostaw MRJ spowodowane jest chęcią przeprowadzenia dodatkowych prób naziemnych przed oblotem każdego samolotu przedseryjnego i dokładniejszej analizy danych zgromadzonych podczas lotów próbnych.
Program prób, niezbędnych do uzyskania Certyfikatu Typu japońskich władz lotniczych i amerykańskiej FAA, ma obejmować m. in. 2500 h lotów. Weźmie w nim udział 5 przedseryjnych MRJ.