Mooney przedstawił zmodernizowaną wersję samolotu M20, oznaczoną jako M20V Acclaim Ultra.
W zakładach Mooneya w Kerville w Teksasie zaprezentowano najnowszy samolot amerykańskiego producenta – M20V Acclaim Ultra (Oblot Mooneya M10T, 2015-12-29). W porównaniu z protoplastą ma on, jako pierwszy w historii, kompozytową strukturę kadłuba, przekonstruowane wnętrze kabiny, dodatkowe drzwi dla pilota na lewej burcie kadłuba i dopracowaną aerodynamikę. Wyposażenie awioniczne stanowi glass cockpit Garmin G1000.
Maksymalna masa do startu M20V wynosi 1528 kg, w tym 454 kg ładunku użytecznego. Zbiorniki paliwa dostępne są w dwóch wersjach – standardowej, mieszczącej 337 dm3 i dalekodystansowej, o pojemności 379 dm3. Zasięg obliczeniowy z 45-min rezerwą, w przypadku przelotu na wysokości 7620 m wynosić ma odpowiednio 1300 km lub 1540 km, a po zmniejszeniu wysokości przelotowej do 4877 m zwiększyć się do 2040 km lub 2360 km. Rozpiętość samolotu wynosi 9,17 m, długość – 6,8 m, a wysokość – 2,12 m.
Napęd Acclaim Ultra stanowi silnik tłokowy TSIO-550-G o mocy 206 kW (280 KM), poruszający trójłopatowe śmigło Hartzell Scimitar. Dzięki niemu samolot może rozwinąć prędkość maksymalną 448 km/h. Maksymalna prędkość wznoszenia to 7 m/s. Długość startu na przeszkodę o wysokości 15 m wynosi 640 m, a długość lądowania znad 15-m przeszkody – 808 m.
Zakończenie prób certyfikacyjnych zgodnych z przepisami FAA i dostawy pierwszych seryjnych M20V zaplanowano w połowie br. Za podstawową wersję M20V Acclaim Ultra trzeba zapłacić 769 tys. USD (nieco ponad 3 mln zł).