Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

100 h nalotu KC-390

Lotnictwo wojskowe, 19 lutego 2016

Pierwszy prototyp samolotu transportowego KC-390 wylatał podczas prób ponad 100 h.

Jedyny prototyp KC-390 wylatał dotychczas ponad 100 h / Zdjęcie: Embraer

Od wznowienia prób w locie w październiku 2015 pierwszy prototyp najnowszego brazylijskiego samolotu transportowego Embraer KC-390 wylatał już ponad 100 h. Drugi przedseryjny KC-390 ma dołączyć do niego w połowie roku. Powodem wstrzymania prób były trudności budżetowe spowodowane kryzysem w Kraju Kawy

Przedstawiciele brazylijskiego przedsiębiorstwa twierdzą, że zakończenie prób i uzyskanie Certyfikatu Typu nastąpi w połowie 2017. Natomiast pierwsze seryjne KC-390 zostaną przekazane Força Aérea Brasileira(FAB, wojskom lotniczym Brazylii) w 2018, czyli 2 lata później niż planowano.

– Jesteśmy zadowoleni z KC-390, niekiedy wykonujemy dwa loty próbne w ciągu jednego dnia – mówi wiceprezes Embraera Paul Gaston Silva. Samolot zachowuje się dobrze i mogliśmy sprawdzić całą obwiednię obciążeń dopuszczalnych. Sprawdziliśmy ograniczenia prędkości i wysokości lotu oraz działanie klap, slotów i podwozia. Przeprowadziliśmy także ponowne uruchomienie silnika podczas lotu – dodał Silva.

Liczba zamówionych samolotów nie uległa zmianie. Na kupno 28 KC-390 zdecydowała się Brazylia, a pozostałe 32 trafią do wojsk lotniczych Argentyny, Chile, Czech, Kolumbii i Portugalii. Samolot jest proponowany m. in. Kanadzie w konkursie FWSAR (KC-390 w konkursie FWSAR, 2015-12-29).


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2018 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.