Raytheon razem z Finmeccanicą zaoferują US Air Force samolot T-100.
Przedstawiciele Raytheona potwierdzili oficjalnie, że ich propozycją w konkursie T-X na nowe samoloty szkolenia zaawansowanego dla US Air Force będzie T-100. Konstrukcja oparta zostanie na M-346 Master, produkowanym przez włoski koncern Finmeccanica-Alenia Aermacchi (Master w roli agresora , 2016-02-18).
– Nasz samolot będzie produkowany i testowany w USA – powiedział Roy Azavedo, wiceprezes działu lotniczego Raytheona, nie precyzując jednak lokalizacji zakładów. Amerykańsko-włoski zespół dostarczy USAF nie tylko samoloty, ale także syntetyczne urządzenia szkoleniowe i będzie realizował kursy dla pilotów.
W przypadku zwycięstwa w konkursie T-X silniki F124 dla T-100 montowane będą w zakładach w Phoenix. Niedawno wytwórnia dostarczyła ostatni silnik tego typu przeznaczony dla izraelskiego Lavi.
Cytowany przez tygodnik Flight szef Alenii Aermacchi Filippo Bagnato stwierdził, że obecnie rozważane są 3 różne konfiguracje wyposażenia kabiny załogi M-346. Pod uwagę brane jest też przystosowanie Mastera do pobierania paliwa przy pomocy przewodu sztywnego. Według Flighta amerykańscy piloci mieli już możliwość zapoznania się z możliwościami Mastera w zakładach w Venegono (Oferta Lockheeda w konkursie T-X, 2016-02-12).