Samolot komunikacyjny CSeries 100 zakończył próby operowania z europejskich portów lotniczych.
Wczoraj Bombardier oficjalnie zakończył próby operowania samolotu komunikacji regionalnej CSeries 100 z portów lotniczych na Starym Kontynencie. W ciągu 3 tygodni odwiedził on ponad 30 par miast w Europie, operując z bazy linii Swiss w Zurychu (Europejskie tournee CS100, 2016-03-07).
– Biorąc pod uwagę, że CS100 wpasowuje się w wiele połączeń, jakie wykonujemy obecnie, próby operowania z europejskich portów dostarczyły nam rzeczywiste informację o sposobie, w jaki CSeries 100 używany na naszym połączeniach, gdy odbierzemy pierwszy samolot tego typu w czerwcu – powiedział Peter Wojahn, dyrektor techniczny linii Swiss International Air Lines. – Jako pierwszy nabywca i pierwsza linia lotnicza eksploatująca samoloty CSeries, jesteśmy bardzo zadowoleni i zadowoleni z wyników – dodał Peter Wojahn.
– To był niezwykłe, móc sprawdzić możliwości CS100 operując z bazy Swiss i jesteśmy zadowoleni, że wykonaliśmy to bardzo dobrze. Sprawdzanie osiągów podczas lotów na rzeczywistych trasach jest doskonałym wskazaniem, jak niezawodny będzie samolot operujący w ramach siatki połączeń Swiss – powiedział Rob Dewar, wiceprezes Bombardiera odpowiedzialny za program CSeries.
– Jesteśmy również zadowoleni, że pasażerowie w Europie, którzy będą jednymi z pierwszych w świecie użytkujących nasze samoloty, dostali szansę, żeby zobaczyć je w głównych miastach kontynentu. Skorzystaliśmy też z okazji, aby pokazać samolot kilku europejskim liniom lotniczym – podkreślił Rob Dewar.
Loty CS100 po Europie wykonywane były według typowych procedur stosowanych przez szwajcarskiego przewoźnika. Samolot miał kompletnie wyposażoną kabinę pasażerską, ale operacje wykonywano bez podróżnych na pokładzie. W trakcie prób sprawdzono m. in. osiągi samolotu, procedury podejścia do lądowania i lądowania, a także wykonywano rutynowe czynności obsługi naziemnej.
Według przedstawicieli producenta wszystkie założenia zostały spełnione lub nawet przekroczone. CSeries 100 pojawił się m. in. w Brukseli, Budapeszcie, Manchesterze, Mediolanie, Paryżu, Warszawie (22 marca) i Wiedniu. W ub. r. przeprowadzono podobne testy w 35 portach lotniczych w Ameryce Pn.