Sécurité Civile zamierza zakupić samoloty pożarnicze Bombardier CL-415. Mają one zastąpić przestarzałe Turbo Firecaty.
Obecnie Sécurité Civile (francuska agencja obrony cywilnej) dysponuje 9 samolotami pożarniczymi Conair Turbo Firecat (na zdjęciu). Zostały one przebudowane z wojskowych Grummanów S-2 Tracker i są eksploatowane od 28 lat.
Francuzi zakładają, że Firecaty zostaną wycofane ze służby w l. 2018-2022, po osiągnięciu kresu trwałości użytkowej, wynoszacej 25 tys. h lotu. W najbliższych tygodniach Sécurité Civile ma ogłosić przetarg na ich następców. Rozstrzygniecie konkursu planowane jest w 2017, a rozpoczęcie dostaw – rok później.
Według Francuzów najlepszym następcą Firecata byłby Bombardier CL-415. Obecnie Sécurité Civile ma na stanie 12 samolotów tego typu, a także parę innych konstrukcji kanadyjskiego producenta – Q400MR Airtanker.
Niestety, w ub. r. Bombardier postanowił wstrzymać produkcję CL-415 z powodu braku zamówień. Jeżeli szefowie kanadyjskiego koncernu nie zdecydują się na jej wznowienie, Francuzom pozostanie zakup w/w Q400MR albo odrzutowców Avro RJ85AT, które ostatnio zdobywają coraz większą popularność (RJ85 powrócił z akcji w Australii, 2015-03-24). Inną alterantywą są pożarnicze wersje wojskowych transportowców (100 h nalotu KC-390, 2016-02-19, C-27J do zwalczania pożarów, 2013-12-06, C295 w wersji przeciwpożarowej, 2013-10-23).