Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło

Oblot Ka-62

Lotnictwo cywilne, 02 maja 2016

W zakładach Progress oblatano pierwszy przedseryjny śmigłowiec Ka-62.

Pierwszy przedseryjny Ka-62 podczas oblotu / Zdjęcie: Wiertalioty Rossii

W zakładach Progress w Arseniewie, wchodzących w skład holdingu Wiertalioty Rossii, 28 kwietnia oblatano pierwszy przedseryjny śmigłowiec wielozadaniowy Ka-62 (OP-1). Przed oblotem przeprowadzono serię prób i sprawdzeń naziemnych. W trakcie oblotu wiropłat wykonał zawis, umożliwiający sprawdzenie działania zespołu napędowego i instalacji pokładowych. Po ok. 10 min nastąpiło lądowanie.

Ka-62 to cywilna wersja Ka-60 (Wypadek Ka-60, 2010-06-23). Jego maksymalna masa startowa wynosić ma 6500 kg. Śmigłowiec ma zabierać na pokład 1-2 pilotów i 12-15 pasażerów. W przypadku transportowania 2500 kg ładunku na zawiesiu zewnętrznym dopuszczalna maksymalna masa startowa wiropłata ma wzrastać do 6800 kg (Prezentacja makiety Ka-62, 2012-05-19).

Zespół napędowy stanowią 2 silniki turbowałowe Turbomeca Ardiden 3G, o mocy startowej 1775 KM każdy. Poruszają one pięciołopatowy wirnik nośny i otunelowane śmigło sterujące. Wiropłat rozwijać ma prędkość przelotową 290 km/h. Maksymalna prędkość wznoszenia to 14 m/s.

Maksymalny zasięg Ka-62 z paliwem w zbiornikach wewnętrznych, przy prędkości 240 km/h, wynosi 720 km, a zabudowanie dodatkowych zbiorników wydłuża go do 1135 km. Maksymalna obliczeniowa długotrwałość lotu to 4 h. Śmigłowiec ma być zdolny do wzniesienia się na wysokość 6100 m. Pułap zawisu z wpływem ziemi to 3800 m, a bez wpływu ziemi - 3200 m.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2024 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.