Spółka CFM International otrzymała Certyfikaty Typu EASA i FAA dla silnika Leap-1B.
Europejska Agencja Bezpieczeństwa Lotniczego (EASA) i Federalna Agencja Lotnicza (FAA) wydały Certyfikaty Typu dla silnika Leap-1B. Jego producentem jest spółka CFM International, joint-venture Snecmy (Safran) z Francji i General Electric z USA (Dwa certyfikaty Leap-1A, 2015-11-23).
Leap-1B będzie zespołem napędowym samolotów wąskokadłubowych z rodziny Boeing 737 Max. Dotychczas koncern z Seattle zdobył zamówienia na 3090 statków powietrznych tego typu, od 64 towarzystw (Xiamen kupiły Boeingi 737, 2016-04-28).
Na początku maja drugi przedseryjny Boeing 737 Max 8 przeprowadził próby operowania z portów położonych w wysokich górach. Samolot wykonywał starty i lądowania na lotnisku El Alto, znajdującym się obok stolicy Boliwii La Paz. Jest to jeden z najwyżej położonych portów w świecie, leżący na wysokości ponad 4060 m n.p.m. Jak podsumował próby Keith Leverkuhn, wiceprezes Boeinga odpowiedzialny za program 737 silniki i inne instalacje [737 Max 8] spisywały się dobrze w ekstremalnych warunkach, tak jak zakładano.
Dotychczas flota 3 przedseryjnych 737 Max 8 wykonała łącznie ponad 100 lotów. 4. samolot dołączy do nich w ciągu najbliższych tygodni. Dostawy seryjnych 737 Max 8 rozpoczną się w 3. kw. 2017 (Oblot trzeciego Boeinga 737 Max 8, 2016-04-18).