Diamond poinformował o zmianach wprowadzonych w konstrukcji samolotu rozpoznawczego DA42MPP.
Austriacki Diamond wprowadził kolejne ulepszenia w konstrukcji samolotu rozpoznawczego DA42MPP Guardian. Najważniejszą jest zwiększenie maksymalnej masy do startu i lądowania do 1999 kg, a maksymalnej masy bez paliwa do 1835 kg, przy jednoczesnym zastosowaniu nowych materiałów o mniejszej masie. Masa własna samolotu pustego to średnio 1380 kg.
Guardian został wyposażony w elektroniczny układ wspomagania stateczności, uruchamiany automatycznie po przekroczeniu określonego kąta przechylenia lub pochylenia. Zabudowano też nowy generator (28V, 100 A), zapewniający energię do zasilania wyposażenia rozpoznawczego i obserwacyjnego. Jego moc jest wystarczająca do działania głowicy optoelektronicznej, morskiego radaru poszukiwawczego, łącza satelitarnego i urządzeń pokładowych do zarządzania misją (Diamond prezentuje GEOSTAR, 2013-10-11).
W nowym DA42MPP zabudowano nowe śmigła o większej średnicy, z łopatami szablastymi i nowe owiewki silników. Zmieniono też kształt wlotów powietrza do silników, położenie chłodnicy paliwa i elementów instalacji odladzania na krawędziach natarcia skrzydeł i statecznika pionowego, co zaowocowało zmniejszeniem oporu aerodynamicznego. Przekonstruowany ster kierunku także ma mniejszy opór i powoduje zmniejszenie minimalnej prędkości lotu, przy jakiej samolot jest sterowny, do 133 km/h. Dodatkowo zmieniono kształt owiewek zawiasów i popychaczy klap, zawieszenie lotek i zastosowano nity wpuszczane z łbem płaskim.