Airbus i Air Tanker wystawiają w Berlinie wielozadaniowy transportowiec-tankowiec Voyager.
Jak wiadomo, rząd w Londynie zamówił 14 wielozadaniowych transportowców-tankowców Voyager (A330 MRTT), w dwóch różnych wersjach, przystosowanych do podawania paliwa za pomocą przewodów elastycznych. Samoloty oznaczone jako KC3 mają zabudowane 2 zasobniki podskrzydłowe Cobham 905E i zestaw Cobham 805E w kadłubie, wersja KC2 ma tylko 2 zasobniki podskrzydłowe.
Voyagery stacjonują w bazie Royal Air Force (królewskich wojsk lotniczych W. Brytanii) Brize Norton i są do ich dyspozycji na każde żądanie. Konsorcjum AirTanker odpowiada za ich obsługę bieżącą i techniczną oraz naprawy. Załogi lotnicze i personel obsługowy Voyagerów złożone są z pilotów RAF, rezerwistów i pracowników cywilnych.
Brytyjskie Voyagery służą do transportu wojska i zaopatrzenia w ramach misji stabilizacyjnych i wspierają działania koalicji walczącej z islamistami na Bliskim Wschodzie. W zbiornikach skrzydłowych samolotu mieści się 111 687 kg paliwa. Oprócz tego może on jeszcze zabrać 43 t ładunku (9 palet 463L i jeden kontener LD3) w ładowni pod podłogą kabiny pasażerskiej lub 291 pasażerów. W przypadku niesienia pomocy humanitarnej lub ewakuacji medycznej, na pokładzie Voyagera można zabudować 40 zestawów do intensywnej opieki medycznej chorych lub rannych. Inną misją może być przewóz VIP-ów (Próby Voyagera w USA, 2016-05-20).
Na ILA wystawiany jest ostatni z Voyagerów KC2, który 31 maja wykonał przelot z zakładów w Getafe bezpośrednio do stolicy Niemiec. W lipcu samolot zostanie przekazany AirTanker. Obecnie RAF eksploatują 9 samolotów tego typu. Pozostałe służą jako rezerwa.