Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło

Ex-francuskie Mirage dla Argentyny?

Lotnictwo wojskowe, Strategia i polityka, 17 czerwca 2016

Ministrowie obrony Argentyny i Francji prowadzą rozmowy na temat zakupienia przez Latynosów samolotów myśliwskich Mirage F-1 i Mirage 2000, a także silników dla samolotów Pucara.

Nie wiadomo, czy i jak zareagują Brytyjczycy na możliwość zakupu ex-francuskich Mirage. Dzięki zdolności do pobierania paliwa w powietrzu samoloty te bez problemu mogłyby operować nad Falklandami-Malwinami, o które Buenos Aires prowadzi spór z Londynem / Zdjęcie: MO Francji

Jak donosi dziennik La Nacion, W czasie pobytu na wystawie Eurosatory, odbywającej się w Paryżu, minister obrony Argentyny Julio Martinez spotkał się ze swoim francuskim odpowiednikiem Jean-Yvesem Le Drianem. Ich godzinna rozmowa dotyczyła zakupu 12 samolotów myśliwskich Mirage F-1. Opcjonalnie rozważane jest nabycie Mirage 2000 i silników Turbomeca Astazou, przeznaczonych dla 20 samolotów uderzeniowych FMA IA-58 Pucara.

Według Martineza porozumienie zostanie zawarte bezpośrednio pomiędzy rządami w Buenos Aires i Paryżu, bez pośredników. Fuerza Aérea Argentina (wojska lotnicze Argentyny) nie mogą operować bez samolotów myśliwskich. Nasi piloci muszą być zdolni do latania nowoczesnymi samolotami – powiedział minister Martinez.

Inne kraje, np. Włochy, także proponowały Argentynie zakup samolotów myśliwskich czy wielozadaniowych. Propozycja szwedzka, dotycząca nabycia Gripenów NG produkowanych na licencji w Brazylii, spotkała się ze sprzeciwem W. Brytanii i Stanów Zjednoczonych Ameryki. Z kolei Izraelczycy zgłaszali chęć sprzedaży Kfirów C-10 Block 60 (Argentyna negocjuje zakup Kfirów, 2015-07-28).

Zdaniem Martineza, nawet jeżeli USA zaoferują Argentynie używane F-16, oferta francuska jest lepsza dla jego kraju. Koszty eksploatacji F-16 powodują, że są one nadzwyczaj drogie. Chile, które ma 24 samoloty tego typu, nie może ich użytkować, ponieważ godzina lotu kosztuje 17 tys. USD (67 tys. zł) – dodał Julio Martinez. W dodatku piloci FAA latali już wcześniej na Mirage’ach, dzięki czemu proces ich przeszkolenia na nowy typ będzie znacznie krótszy i tańszy. Zarówno Mirage F-1C, jak i Mirage 2000 mogą pobierać paliwo w trakcie lotu, co umożliwia im dotarcie nad terytorium Falklandów-Malwinów (Pożegnanie argentyńskich Mirage, 2015-12-08, Plany Mount Pleasant w Internecie, 2015-04-07).

Minister Martinez podkreślił też znaczenie wyposażenia IA-58 w nowe silniki. Dzięki temu samoloty mogłyby patrolować północną granicę kraju, zapobiegając przemytowi narkotyków (FAA przeciwko handlarzom narkotyków , 2016-02-22).


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2024 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.