Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło

King Stallion unosi kolejny ładunek

Lotnictwo wojskowe, 24 czerwca 2016

Śmigłowiec CH-53K King Stallion uniósł w powietrze ładunek o masie 12 247 kg.

CH-53K podczas zawisu bez wpływu ziemi, z ładunkiem 12 247 kg na środkowym zawiesiu podkadłubowym / Zdjęcie: Sikorsky

W centrum badawczym Sikorsky’ego w West Palm Beach na Florydzie przeprowadzono kolejną próbę osiagową ciężkiego śmigłowca transportowego CH-53K King Stallion. Tym razem wiropłat uniósł w powietrze ładunek o masie 12 247 kg, na środkowym zawiesiu podkadłubowym. W trakcie próby CH-53K wykonał zawis bez wpływu ziemi na wysokość nieco ponad 30 m.

US Navy wymaga, aby King Stallion był zdolny do przewiezienia ładunku 12 247 kg na odległość ponad 200 km, operując na wysokości 914 m w temperaturze 33°C. Maksymalny ładunek, jaki może unieść CH-53K na środkowym zawiesiu wynosić ma 16 329 kg, a na przednim i tylnym – po 11 431 kg. W ładowni śmigłowca można będzie przewieźć 30 w pełni wyekwipowanych marines lub 24 rannych / chorych na noszach.

US Marine Corps chce zakupić 200 CH-53K King Stallion, które wejdą w skład 8 eskadr liniowych, jednej szkolnej i jednej rezerwowej. Niedawno do programu prób w locie dołączył 3. przedseryjny śmigłowiec tego typu. Ostatni, 4. prototyp ma wzbić się w powietrze za kilka tygodni.

Pentagon zakłada, że 4 pierwsze CH-53K, wraz z infrastrukturą szkoleniową, osiągną wstępną zdolność operacyjną w 2019. Całkowita zdolność operacyjna eskadr wyposażonych w King Stalliony ma zostać zgłoszona w 2029. Dostawy CH-53K dla USMC mają zakończyć się w 2031. Śmigłowiec oferowany jest także jako następca używanych obecnie przez Heeresflieger (lotnictwa wojsk lądowych Niemiec) CH-53G (ILA 2016: CH-53K dla Niemiec, 2016-06-02).


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2024 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.