Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Flaris już z nowym silnikiem

Lotnictwo cywilne, 24 czerwca 2016

W Podgórzynie przeprowadzono próbny rozruch silnika FJ-33 5A, zabudowanego w odrzutowcu Flaris LAR 1.

Linia montażu końcowego odrzutowców Flaris LAR 1. Widoczne są samoloty o numerach seryjnych MSN 5, MSN 7 i MSN 6 / Zdjęcie: Flaris Team

Zespół odpowiedzialny za przygotowanie oblotu najnowszego polskiego odrzutowca Flaris LAR 1 przeprowadził na początku czerwca w Podgórzynie pod Jelenią Górą próbny rozruch jego zespołu napędowego. Silnik turbowentylatorowy Williams FJ33-5A wytwarzający ciąg statyczny 8,2 kN, został zabudowany w samolocie noszącym nr seryjny MSN 7 (Przygotowania do prób silnika Flarisa , 2016-01-22).

Podczas próby sprawdzono działanie silnika w całym zakresie roboczym, od biegu jałowego, po ciąg maksymalny. W następnych tygodniach przeprowadzona zostanie zabudowa przekładni napędzającej akcesoria silnika. Jednocześnie sprawdzone będzie działanie wszystkich instalacji płatowcowych.

Instalacje hermetyzacji (zasilanej schłodzonym powietrzem upustowym) i wentylacji są już niemal gotowe. Jednak pierwsze loty Flarisa wykonywane będą bez hermetyzacji kabiny.

W płatowcu zabudowano też okucia, do których mocowany jest zasobnik spadochronu ratowniczego. Będzie to urządzenie wielostopniowe, działające w całym zakresie prędkości lotu.


Powiązane wiadomości

Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2017 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.