Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Pierwszy lot Su-30MKI z demonstratorem BrahMosa

Przemysł zbrojeniowy, Lotnictwo wojskowe, 25 czerwca 2016

Dziś z lotniska Nashik indyjskiego przedsiębiorstwa HAL (Hindustan Aeronautics Limited) wystartował do pierwszego lotu z demonstratorem technologicznym pocisku hiperdźwiękowego BrahMos wielozadaniowy myśliwiec Su-30MKI. Pocisk z głowicą kinetyczną i czujnikami służącymi do pomiarów kluczowych parametrów został podwieszony pod kadłubem. Test zakończył się powodzeniem.

W pierwszym locie Su-30MKI z BrahMosem, który trwał 45 minut, samolot pilotowali Wing Commander Prashant Nair i Wing Commander M S Raju / Zdjęcie: HAL

Program prób BrahMosa zintegrowanego z Su-30MKI jest rozłożony na kilka etapów. W jednym z kolejnych ma nastąpić oddzielenie makiety pocisku od samolotu. Dopiero w ostatniej fazie mają zostać odpalone pociski w wersji bojowej. Do testów w HAL przystosowano dwa myśliwce. BrahMos to najcięższy pocisk przenoszony przez samolot myśliwski w historii lotnictwa.

Aby Su-30MKI mógł przenosić pociski BrahMos, musiał zostać przekonstruowany. M.in. wzmocniono węzły podkadłubowe, służące do podwieszania pocisków. Sam pocisk jest lżejszy o 500 kg i krótszy o 0,5 m od wersji podstawowej. Standardowe BrahMosy, już wykorzystywane przez indyjskie siły zbrojne, mają długość 9 m i średnicę równą 70 cm. Ich zasięg wynosi 290 km, prędkość sięga Ma2,8. Pociski ważące 3 t przenoszą głowice bojowe o masie 300 kg.

Lotnicze pociski BrahMos-A mogą być wystrzeliwane z wysokości 0,5 – 14 km. Lecą do celu na wysokości 100-150 m. W końcowej fazie – dla ograniczenia możliwości przeciwdziałania przez przeciwnika – obniżają wysokość do 15 m.

Indyjskie wojska lotnicze planują zakup ok. 200 pocisków BrahMos-A. Ich dostawy powinny zacząć się już w przyszłym roku.

Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2017 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.