Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło

Nowa wersja Eclipse 550

Lotnictwo cywilne, 25 lipca 2016

One Aviation poinformowało o opracowaniu nowej wersji bardzo lekkiego odrzutowca Eclipse 550.

Prototyp nowej wersji Eclipse 550 ma wzbić się w powietrze w przyszłym roku / Rysunek: One Aviation

W ramach projektu Canada, przedsiębiorstwo One Aviation opracowało nową wersję bardzo lekkiego odrzutowca Eclipse 550. W jego konstrukcji wprowadzono kilka zasadniczych zmian, które mają zaowocować znacznie lepszymi osiągami.

Podstawową różnicą jest zwiększenie rozpiętości skrzydła do 12,71 m i zrezygnowanie ze zbiorników paliwa na ich końcach, co zapewni zmniejszenie oporu. Zmiana ta ma zarazem umożliwić zwiększenie zapasu paliwa do 1215 l. Większa będzie także maksymalna masa samolotu do startu – 3130  kg, a co za tym idzie – także ładunek użyteczny, który wynosić ma 1264 kg.

Jako zespół napędowy zastosowane zostaną 2 silniki turbowentylatorowe Pratt & Whitney Canada PW615, o ciagu 5,2 kN każdy. Dzięki nim Eclipse Canada ma być zdolny do rozwinięcia prędkości przelotowej M0,65 na wysokości 13 100 m.

Zasięg obliczeniowy, z pilotem i 2 dorosłymi pasażerami na pokładzie, to 2590 km, z rezerwą paliwa NBAA IFR na kolejne 185 km lotu.Czas wznoszenia na 12 500 m, przy starcie w warunkach ISA, szacowany jest na 23 min. Długość startu Eclipse Canada na bramkę wys. 15 m, przy maksymalnej masie startowej, w temp. ISA +25°C wynosić ma 823 m.  

Wyposażenie kabiny załogi to awionika glass cockpit Garmin 3000, z pilotem automatycznym GFC 700 i układem syntetycznej wizji. Oblot prototypu planowany jest w przyszłym roku, jednak producent nie podał żadnych terminów uzyskania Certyfikatu Typu (Zwolnienia w Eclipse, 2014-08-20).


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2024 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.