Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło

Próby napędu Cessny Longitude

Lotnictwo cywilne, 24 sierpnia 2016

W zakładach Cessny w Wichita zakończono wstępny etap prób zespołu napędowego odrzutowca klasy biznes Citation Longitude.

Ostatecznie jako zespół napędowy Cessny Citation Longitude wybrano silniki turbowentylatorowe Honeywell HTF7700L / Zdjęcie: Cessna

Połączenie płatowca i skrzydeł Cessny Citation Longitude miało miejsce zaledwie 3 miesiące wcześniej – w maju. Zespół napędowy samolotu stanowią 2 silniki turbowentylatorowe Honeywell HTF7700L, rozwijające ciąg 33,6 kN każdy, a nie jak planowano wstępnie Snecma Silvercrest (Snecma testuje Silvercrest, 2014-10-22). Mają one umożliwić odrzutowcowi rozwinięcie prędkości maksymalnej M0,84.

Podczas wstępnych prób silników Longitude personel Cessny przeprowadził ich rozruch i sprawdził działanie instalacji paliwowej, automatycznego sterowania przepustnicą oraz interfejsów instalacji awioniki, elektrycznej i hydraulicznej. Oblot prototypu zaplanowany jest w najbliższych tygodniach, po zakończeniu prób funkcjonalnych i struktury płatowca.

Longitude jest największym członkiem rodzony Citation. Długość samolotu wynosi 22,3 m, rozpiętość – 20,42 m a wysokość – 5,92 m. W kabinie o wysokości 1, 83 m i szerokości 1,96 m ma mieścić się maksymalnie 12 pasażerów, a w oddzielnym przedziale o pojemności 3,17 m3  –  506 kg bagażu. Planowe przeglądy obsługowe struktury mają być wykonywane co 800 h lotu lub 18 miesięcy.

Wyposażenie kabiny załogi to awionika Garmin G5000 z 4 ekranami dotykowymi i trzema 14-calowymi wskaźnikami oraz układ syntetycznej wizji. Cena jednostkowa Longitude szacowana jest na ok. 23,9 mln USD (91 mln zł). Seryjne samoloty mają być dostępne na rynku pod koniec przyszłego roku.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2024 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.