Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

CS100 Swiss na Lotnisku Chopina

Lotnictwo cywilne, 31 sierpnia 2016

Wczoraj wieczorem na Lotnisku Chopina odbyło się oficjalne powitanie samolotu CSeries 100 linii Swiss. Warszawa jest jedną z pierwszych europejskich stolic, do których CS100 lata z Zurychu.

W uroczystości wziął udział 2. CS100 należący do linii Swiss, noszący znaki rejestracyjne HB-JBB. Samolot został powitany na warszawskim lotnisku tradycyjnym salutem wodnym

Każde więzy, które łączą Szwajcarię z Polską, są ważne – tak samo te ekonomiczne, jak i kulturalne. Cieszę się, że Lotnisko Chopina zostało wybrane jako jedno z pierwszych, do którego Swiss lata nowym samolotem – powiedział ambasador Szwajcarii Andrej Motyl. To ważne wydarzenie zarówno dla Kanady, jak i Polski. Nowoczesna technologia zastosowana w tym modelu samolotu łączy standardy kanadyjskie i polskie. Okazja taka jak ta jest możliwością zaprezentowania tej technologii – dodał ambasador Kanady Stephen de Boer.

Jesteśmy bardzo dumni z tego, że nasza flota powiększyła się o najnowszy typ maszyn, a przede wszystkim z faktu, że nowe samoloty latają regularnie do Warszawy – podkreśliła Iris Malich, dyrektor Swiss International Air Lines na Niemcy, Austrię i Europę Środkowo-Wschodnią. Oprócz wysokiej jakości usług do jakiej są przyzwyczajeni pasażerowie Swiss, jesteśmy w stanie zaoferować im większy komfort i cichszą kabinę. Wyniki eksploatacyjne tego nowego kanadyjskiego samolotu były bardzo pozytywne, a naszym pasażerom od razu przypadł do gustu. Swiss operuje na trasie do Warszawy trzy razy dziennie, jest to bardzo ważne połączenie między Polską a Szwajcarią, zarówno dla osób podróżujących służbowo, jak i turystów – dodała Iris Malich.

Załoga CSeries 100, złożona z 2 pilotów, ma do dyspozycji awionikę glass cockpit Rockwell Collins Pro Line Fusion, obejmującą 5 ciekłokrystalicznych kolorowych wyświetlaczy

Cieszymy się, że nasz najnowszy samolot Bombardier CS 100 rozpoczął regularne loty do Warszawy w barwach linii Swiss. Samoloty CSeries to obecnie najnowocześniejsze na świecie samoloty regionalne średniej pojemności, charakteryzujące się wysokim komfortem podróżowania oraz ekonomią przewozów. Są też bardzo ciche i spełniają wszystkie najnowsze normy w zakresie ochrony środowiska – podkreślił Janusz Kućmin, przedstawiciel generalny Bombardiera na Polskę (FIA 2016: Kanadyjski certyfikat dla CS300, 2016-07-11).

Cieszymy się, że miesiąc po wprowadzeniu samolotu Bombardier CS100 do floty Swiss International Air Lines możemy witać ten piękny i nowoczesny samolot na naszym lotnisku. Fakt, że Warszawa jest jedną z pierwszych europejskich stolic, do których CS100 lata z Zurychu świadczy o tym, że jesteśmy ważnym partnerem dla linii Swiss – powiedział Grzegorz Michorek, zastępca dyrektora Biura Handlowego Lotniska Chopina.

CS100 użytkowane przez szwajcarskie towarzystwo są przystosowane do przewozu maksymalnie 125 pasażerów, w konfiguracji jednoklasowej. Ilość rzędów klasy biznes jest dobierana zależnie od obłożenia danego lotu

Pierwszy z 30 Bombardierów CSeries, zamówionych przez Swiss, noszący znaki rejestracyjne HB-JBA,  wylądował w Zurychu 6 lipca (Pierwszy lot CS100 z pasażerami, 2016-06-07). Przewoźnik nadał mi imię Canton of Zurich. Samolot został ochrzczony przez radną Kantonu Zurych Carmen Walker Späh i szwajcarskiego rapera BLIGGa, którzy urodzili się i mieszkają w tym regionie. CS100 wykonał pierwszy komercyjny rejs dla Swiss 15 lipca.

Inauguracyjny lot CS100 w barwach Swiss odbył się 20 sierpnia. Szwajcarski przewoźnik oferuje na trasie Warszawa-Zurych 3 połączenia dziennie. Planowo wszystkie będą obsługiwane przez CSeries 100. Linie Swiss spodziewają się, że do końca br. dysponować będą 9 CS100, które stopniowo zastępować będą Avro RJ100. Siatka połączeń, na których operować będą szwajcarskie CSeries 100 będzie stopniowo rozszerzana od września o Niceę, Stuttgart, Hanower, Mediolan, Florencję i Bukareszt.

Władze stołecznego lotniska przygotowały też specjalny tort z okazji przylotu szwajcarskiego CS100 / Zdjęcia: Bartosz Głowacki

Swiss International Air Lines są narodowym przewoźnikiem Szwajcarii. Ich flota 94 samolotów, operujących z Zurychu i Genewy obsługuje 102 destynacje w 46 krajach. Oddział Swiss WorldCargo zajmuje się transportem ładunków do 130 portów w 80 krajach.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2018 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.