Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło

Szczegóły konstrukcji V-247

Lotnictwo wojskowe, Przemysł zbrojeniowy, 23 września 2016

Bell Helicopter ujawnił dane najnowszego przemiennopłata – bezzałogowego V-247 Vigilant.

V-247 Vigilant mógłby być używany przez USMC do zadań uderzeniowych, eskortowych, rozpoznawczych i walki elektronicznej oraz dowodzenia, kierowania i łączności / Rysunek: Bell Helicopter

Pierwsze informacje na temat nowego bezzałogowego przemiennopłata opracowanego przez koncern Bell Helicopter pojawiły się kilka tygodni temu. Wczoraj opublikowano kilka nowych wizualizacji i określono, do jakich zadań używany może być V-247 Vigilant (V-247 – uderzeniowy bezzałogowiec Bella, 2016-09-03).

Mimo, że gabaryty V-247 nie zostały dokładnie określone, wiadomo, że będzie on zajmował na pokładzie okrętu powierzchnię zbliżoną do UH-1 (ze złożonymi łopatami wirnika nośnego). Długość kadłuba Vigilanta będzie nieco mniejsza od długości kadłuba przemiennopłata MV-22 Osprey, a rozpiętość wynosić ma 19,81 m. W ładowni samolotu transportowego C-17A Globemaster mają mieścić się 2 bezzałogowce, ze skrzydłami złożonymi wzdłuż kadłuba.

V-247 skonstruowany zostanie w układzie grzbietopłata, z usterzeniem motylkowym i chowanym podwoziem trójkołowym. Zewnętrzne części skrzydeł, o niewielkim wzniosie, będą składane podczas bazowania na pokładzie okrętu. Podczas pionowego startu i lądowania będą się one obracały razem z zabudowanymi w nich gondolami trójłopatowych śmigłowirników, o średnicy 9,14 m. W konstrukcji wykorzystane zostaną rozwiązania przewidziane dla V-280 Valor (FIA 2016: Wielozadaniowy Valor, 2016-07-13).

Maksymalna masa Vigilanta do startu wynosić ma 13 381 kg, a masa własna bsl pustego – 7258 kg.  W komorach wewnętrznych przemiennopłat ma mieścić uzbrojenie i wyposażenie o masie 907 kg. Maksymalna masa ładunku na zawiesiu zewnętrznym to 4082 kg, a maksymalna łączna masa paliwa, uzbrojenia i wyposażenia szacowana jest na 5897 kg. 

Vigilant będzie napędzany pojedynczym silnikiem o mocy 3670-4410 kW, który ma umożliwić mu rozwinięcie prędkości maksymalnej ponad 556 km/h. Obliczeniowa prędkość przelotowa to 445 km/h, a prędkość maksymalnej długotrwałości –  330 km/h. V-247 z ładunkiem wyposażenia i/lub uzbrojenia o masie 272  kg ma być zdolny do patrolowania przez 11 h obszaru odległego od okrętu o 833 km. Promień działania Vigilanta to 2590 km, a maksymalna długotrwałość lotu – 17 h. Bbsl przystosowany będzie do pobierania paliwa podczas lotu. Maksymalna wysokość lotu szacowana jest na 7620 m.

Wyposażenie i uzbrojenie ma być przenoszone w 3 komorach wewnętrznych w kadłubie oraz na węźle podkadłubowym i 4 pylonach podskrzydłowych. V-247 ma być przystosowany do przenoszenia pocisków powietrze-powierzchnia Hellfire i JAGM i torped.

Według przedstawicieli Bella Vigilant może być używany przez US Marine Corps podczas misji ekspedycyjnych do zadań uderzeniowych, eskortowych, rozpoznawczych i walki elektronicznej oraz dowodzenia, kierowania i łączności, wspierając przemiennopłaty MV-22 (Próby V-22 do transportu zaopatrzenia, 2016-08-04) i samoloty wielozadaniowe F-35B Lightning II (FIA 2016: Europejski debiut F-35B, 2016-07-13). Jednak do tej pory marines nie podali szczegółowych wymagań dla nowego bbsl.

Produkcja seryjna Vigilantów może rozpocząć się w 2023. Wówczas pierwsze jednostki wyposażone w V-247 mogłyby zgłosić wstępną zdolność operacyjną już w 2026.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2024 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.