Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Certyfikat EASA dla CS300

Lotnictwo cywilne, 10 października 2016

Bombardier otrzymał Certyfikat Typu EASA dla samolotu komunikacyjnego CSeries 300.

Dostawy seryjnych CS300 dla łotewskich linii airBaltic rozpoczną się już wkrótce / Zdjęcie: Bombardier

Kanadyjski koncern Bombardier poinformował, że Europejska Agencja Bezpieczeństwa Lotniczego (EASA) przyznała Certyfikat Typu dla samolotu komunikacyjnego CSeries 300. Analogiczny dokument kanadyjskiego Ministerstwa Transportu został wydany w lipcu (FIA 2016: Kanadyjski certyfikat dla CS300, 2016-07-11).

Certyfikacja dwóch nowych samolotów w ciągu 9 miesięcy jest wielkim osiągnięciem przemysłu lotniczego, a dziś świętujemy ostatni etap programu CSeries – certyfikat EASA dla CS300 –  powiedział Fred Cromer, Prezes Bombardier Commercial Aircraft.

Mniejszy samolot z rodziny CSeries, CS100, otrzymał Certyfikat Typu Ministerstwa Transport Canada w grudniu 2015. Następnie w czerwcu br. został on uznany przez EASA i Federalną Agencję Lotnictwa (FAA), dzięki czemu pierwsze samoloty tego typu weszły do eksploatacji w lipcu w liniach Swiss (CS100 Swiss na Lotnisku Chopina, 2016-08-31).

Pod koniec września Bombardier i Air Baltic rozpoczęły próby eksploatacyjne jednego z przedseryjnych CS300. Samolot operuje z hubu w Rydze, latając do Wilna i Tallina. Jedną z destynacji ma być też Abu Zabi. Po wykonaniu przelotów, odzwierciedlających standardowe operacje, w portach docelowych prowadzone są rutynowe czynności, jak uzupełnianie paliwa, manewrowanie, obsługa bieżąca i techniczna.

Pierwszy CS300 ma trafić do łotewskich linii airBaltic już niebawem. Przewoźnik zamówił 20 samolotów tego typu, które dołączą do 12 turbośmigłowych Bombardierów Q400.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2018 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.