Władze lotnicze FR uznały Certyfikaty Typu dla samolotów komunikacji regionalnej Embraer 170/175.
Embraer poinformował, że Międzypaństwowy Komitet Lotniczy (MAK) uznał Certyfikaty Typu dwóch odrzutowców komunikacji regionalnej – E170 i E175, wchodzących w skład rodziny E-Jetów. Oznacza to, że przewoźnicy z Federacji Rosyjskiej mogą nabywać i eksploatować obydwa w/w samoloty. Inne E-Jety – E190 i E195 – przeszły już analogiczny proces. Użytkownikiem E195 są już Saratowskije Awialinii (znane też pod angielską nazwą Saratov Airlines), które mają na stanie 2 samoloty tego typu.
– Certyfikacja otwiera nowe możliwości dla tych dwóch typów samolotów, które odniosły znaczący sukces w innych regionach świata. Dzisiaj w Rosji eksploatowanych jest ponad 400 samolotów, mieszczących od 30 do 130 pasażerów, których średni wiek przekracza 20 lat i które powinny zostać zastąpione w nadchodzących latach. Jestem przekonany, że wkrótce ujrzymy E170 lub E175 latające na rosyjskim niebie – powiedział John Slattery, prezes działu samolotów komunikacyjnych Embraera.
E-Jety są już dobrze znane w wielu krajach, sąsiadujących z FR – Polsce, Finlandii, Bułgarii i Republice Mołdowy. Eksploatują je także przewoźnicy z Azerbejdżanu, Białorusi, Kazachstanu i Ukrainy, wchodzących w skład Wspólnoty Niepodległych Państw.
Embraer przewiduje, że w ciągu najbliższych 20 lat w Europie i krajach WNP potrzebnych będzie 1540 nowych samolotów odrzutowych o pojemności 70-130 osób, o łącznej wartości 80 mld USD (według cen katalogowych). Obecnie w obydwu wspomnianych regionach samoloty komunikacyjne Embraera eksploatowane są przez 29 linii lotniczych (Ekologiczny Embraer 170, 2016-07-08).