Do końca tygodnia Indie powinny podpisać porozumienie o zakupie 200 śmigłowców transportowych Ka-226T.
Ostateczne porozumienie ma zostać zawarte podczas rozpoczynającego się w sobotę dwudniowego szczytu państw grupy BRICS, który odbędzie się w indyjskim Goa. Umowa ma regulować kwestie związane ze sprzedażą siłom zbrojnym Indii 200 śmigłowców transportowych Ka-226T, a także wsparciem technicznym i szkoleniowym użytkownika (Umowa ws. indyjskich Ka-226T, 2015-12-24). Wartość kontraktu powinna wynieść ok. 1 mld USD (3,9 mld zł).
Większość śmigłowców zostanie wyprodukowana w Indiach przez spółkę joint-venture, w której udziały będą miały rosyjskie Rosoboroneksport i Wiertalioty Rossii, a także indyjskie HAL (Hindustan Aeronautics Ltd., Ka-226T będą produkowane w Indiach, 2015-08-31). Wiropłaty mają być napędzane francuskimi silnikami Turbomeca Arrius 2G1. Negocjowane w ostatnich miesiącach porozumienie ma też regulować kwestie współpracy przy realizacji zleceń eksportowych, zwłaszcza do państw Azji Południowej i Południowo-Wschodniej.
Decyzję o zakupie Ka-226T ogłoszono w maju 2015 (Decyzja w sprawie RSH, 2015-05-16). Wiropłaty trafią do wojsk lotniczych i lotnictwa wojsk lądowych. Zastąpią obecnie eksploatowane śmigłowce Cheetah (SA315B Lama) i Chetak (Aerospatiale SA316 Alouette III). Ka-226T będą służyć przede wszystkim do prowadzenia obserwacji i zwiadu, transportu żołnierzy lub zaopatrzenia, kierowania ogniem artyleryjskim, reagowania kryzysowego, wspierania śmigłowców szturmowych i zwalczania nieprzyjacielskich statków powietrznych pociskami rakietowymi powietrze-powietrze.