Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło

Wybrano dostawców dla Cessny Hemisphere

Lotnictwo cywilne, 02 listopada 2016

Koncern Cessna wybrał dostawców głównych zespołów nowego odrzutowca klasy biznes, Citation Hemisphere.

Oblot Cessny Citation Hemisphere zaplanowano w 2019

Dotychczas wiadomo było, że Cessna Citation Hemisphere ma być 19-miejscowym odrzutowcem klasy biznes, którego kabina ma mieć szerokość aż 2,6 m. Obliczeniowy zasięg samolotu to 8334 km, a prędkość przelotowa wynosić ma M0,9.

Niedawno producent podał do publicznej informacji, że napęd Hemisphere stanowić mają silniki turbowentylatorowe Snecma Silvercrest, o ciągu ponad 53 kN każdy, które początkowo zamierzano zastosować w innej konstrukcji koncernu z Wichita – niedawno oblatanej Longitude (Cessna Citation Longitude oblatana, 2016-10-09). Mają one zapewnić zmniejszenie zużycia paliwa o 15% w porównaniu z silnikami używanymi obecnie, co za tym idzie zredukowanie emisji NOx o 40% i hałasu o połowę (względem standardu CAEP/6).

W kabinie załogi zabudowana zostanie awionika Honeywell Primus Epic, prezentująca trójwymiarowy obraz przestrzeni powietrznej w pobliżu samolotu podczas lotu w niesprzyjających warunkach atmosferycznych i układ sterowania lotem fly-by-wire, którego komputery dostarczy Thales.

Samolot ma wyróżniać się kabiną pasażerską o szerokości 2,6 m i wysokości 1,88 m / Rysunki: Cessna

Pasażerowie będą mieli do dyspozycji rozkładane na płask fotele, podgrzewane lub chłodzone, w zależności od potrzeb. Wysokość kabiny pasażerskiej, z płaską podłogą, to 1,88 m. Instalacja hermetyzacji zapewni, że wysokość ciśnieniowa w kabinie wynosić będzie 1524 m. Nowością, nie stosowaną dotychczas w odrzutowcach Cessny, jest zbudowanie w kadłubie Hemisphere aż 20 dużych okien i 2 świetlików w górnej części kadłuba.

Oblot Cessny Citation Hemisphere zaplanowano w 2019. Cena jednostkowa szacowana jest na 30-35 mln USD.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2024 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.