US Air Force podsumowały udział hybrydowych CV-22 w ćwiczeniach Flintlock, które odbyły się w listopadzie w Mali. Samoloty oceniono bardzo wysoko. Gorzej oceniono przygotowanie mechaników.
W trwających od 3 do 20 listopada manewrach, wzięli udział żołnierze z kilkunastu państw, w tym z USA. Oddział amerykański wyposażony był m.in. w 4 CV-22B, ze składu 8th Special Operations Squadron. W trakcie ćwiczeń samoloty transportowały żołnierzy formacji sił specjalnych z Mali i Senegalu. W ten sposób - ponad 2,5 roku od pierwszych dostaw - doszło do wykorzystania maszyn poza granicami USA.
Przedstawiciele wojsk lotniczych podkreślili, że CV-22B w trudnych, saharyjskich warunkach dowiodły swojej wysokiej użyteczności dla działań specjalnych. Dzięki dodatkowym zbiornikom paliwa, samoloty były w stanie pokonać ponad 930 km, wysadzić grupę komandosów, a po wykonaniu przez nich zadania, przetransportować z powrotem. Wszystko bez dodatkowego tankowania i w ciągu zaledwie 4 h, a więc 2-3 razy szybciej, niż przy zastosowaniu śmigłowców.
Mimo, że mechanikom udało się zapewnić 100-procentową sprawność wszystkich samolotów w trakcie trwania ćwiczeń (łącznie z transatlantyckimi przelotami w obie strony), okazało się, że w czasie pierwszej operacji w pustynnym klimacie, zabrakło im wielu podzespołów i narzędzi. Malijskie doświadczenie pomoże stworzyć na przyszłość pełniejszą listę zabieranego wyposażenia.
Osprey`e - w wersji MV-22B, należace do US Marine Corps - wykorzystywane są operacyjnie w Iraku. Od jesieni ubiegłego roku 10 maszyn odbyło łącznie kilka tysięcy lotów, bez poważnych incydentów i wypadków. Sprawność MV-22B w trudnych warunkach klimatycznych oscyluje wokół 60-70%.