Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Adiry już w służbie

Lotnictwo wojskowe, 16 grudnia 2016

Izraelscy piloci wykonali pierwsze loty samolotami wielozadaniowymi F-35I Adir. W trakcie pierwszego lotu nad Izraelem Adiry były eskortowane przez F-16I Sufa / Zdjęcie: MO Izraela

Jak podaje oficjalna strona Hejl HaAvir (izraelskich wojsk lotniczych), dostarczone do kraju 12 grudnia dwa pierwsze samoloty wielozadaniowe F-35I Adir (miejscowe oznaczenie F-35A Lightning II) wykonały już pierwsze loty. Start F-35I do pierwszej misji nastąpił następnego dnia, w zaledwie 16 godzin po lądowaniu na terytorium macierzystego kraju (Adiry dotarły do Izraela, 2016-12-13).

Tuż po zakończeniu wtorkowej ceremonii powitania obydwa Adiry zostały zaparkowane w schronohangarach w bazie Nevatim. Tam izraelski personel, z pomocą pracowników Lockheed Martina i kolegów z US Air Force, przygotował je do pierwszego lotu nad terenem kraju.

Przez noc sprawdziliśmy samoloty i zrobiliśmy wszystko, aby zapewnić ich zdatność do lotu. Rano dla naszych ludzi nastał nowy dzień i nowa era – powiedział mjr Roei, oficer techniczny 140. eskadry Złoty Orzeł. – Przetestowaliśmy wszystkie procedury, jakie opracowaliśmy wcześniej i zrozumieliśmy, co powinniśmy robić i jakie zmiany wprowadzić. Będziemy wykonywać różne procedury i zmieniać je w najbliższej przyszłości, aby przystosować się do samolotów i samoloty do nas – dodał mjr Roei.

Pierwszy lot F-35I trwał ok. godziny. Pilotami samolotów byli dowódca 140. eskadry ppłk Yotam i jego zastępca mjr D. Podczas lotu Adiry były eskortowane przez inne samoloty wielozadaniowe ze składu Hejl HaAvir – F-16I Sufa.

140. eskadra ma zgłosić zdolność operacyjną w grudniu 2017. W odróżnieniu od kolegów z innych krajów, które zakupiły F-35, izraelscy lotnicy nie wykonywali lotów za sterami Lightningów II. Piloci Adirów przeszli tylko 4-miesięczne szkolenie naziemne w bazie Luke w USA, w trakcie którego wykonali 32 loty (m.in. w nocy i niesprzyjających warunkach atmosferycznych) w kompleksowym symulatorze lotu F-35.

 – Najpierw musimy upewnić się, że możemy zapewnić odpowiednio bezpieczne środowisko dla operowania F-35I, aby szkolić się i rozwijać doktryny prowadzenia działań bojowych. Dopiero po skrupulatnych testach samolotu i upewnieniu się, że jesteśmy gotowi, rozpoczniemy działalność operacyjną – mówi ppłk Yotam. Podczas pierwszych miesięcy użytkowania Adirów izraelskich lotników wspierać będą piloci-instruktorzy US Air Force.




Galeria



Powiązane wiadomości

Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2017 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.