Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło

Wsparcie dla Su-30MKI

Lotnictwo wojskowe, Przemysł zbrojeniowy, 26 stycznia 2017

Indie i FR prowadzą rozmowy na temat utworzenia centrum logistycznego w Indiach dla samolotów Su-30MKI.

Docelowo wojska lotnicze Indii mają dysponować 314 Su-30MKI / Zdjęcie: US Air Force

Przedstawiciele FR i Indii są bliscy finalizacji umowy dotyczącej długoterminowego wsparcia logistycznego dla floty samolotów wielozadaniowych Su-30MKI ze składu Bhāratīya Vāyu Senā (wojsk lotniczych Indii). Ma ona obejmować szybsze dostawy części zamiennych z FR, miejscową produkcję niektórych z nich, a także utworzenia centrum logistycznego w zakładach Hindustan Aeronautics Ltd. (HAL) w Bengaluru.

Su-30MKI został opracowany specjalnie dla potrzeb Indii przez przedsiębiorstwo Irkut. Obecnie BVS mają na stanie ponad 225 Su-30MKI. Docelowo ich liczba ma wzrosnąć do 314 (Pierwszy lot Su-30MKI z demonstratorem BrahMosa, 2016-06-25, Hindusi nad W. Brytanią, 2015-07-29, Hindusi nie uziemią Su-30MKI, 2015-05-26).

Samolot napędzany jest silnikami AL-31PF ze sterowaniem wektorem ciągu. Jego wyposażenie stanowi m.in. rosyjski radiolokator z anteną fazowaną N011M Bars i awionika produkcji izraelskiej, francuskiej i rodzimej. Według rosyjskich specjalistów takie połączenie to koszmar dla logistyków.

Początkowo Hindusi narzekali na drastycznie niski współczynnik zdolności do lotu samolotów, jednak ostatnio sytuacja uległa poprawie. Jak stwierdził minister obrony Indii Manohar Parrikar współczynnik zdolności bojowej SU-30MKI wzrósł z 46% do ponad 63%. Nasze relacje z Rosją są znacznie lepsze niż 2 lata temu. Zawarliśmy wiele kontraktów w sprawie wsparcia. Pracujemy nad rozwiązaniami długoterminowymi, w tym produkcją niektórych części dla SU-30MKI w Indiach.

Jednak wybór lokalizacji nowego centrum logistycznego dla Su-30MKI budzi pewne wątpliwości. Samoloty te produkowane są na licencji w zakładach w Nashik, leżącym 1100 km na północ od Bengaluru.  Za wyborem tego ostatniego przemawia jednak lepszy dostęp i wyższy poziom kultury technicznej pracowników tamtejszych zakładów. Zdaniem rosyjskich specjalistów produkcja samolotów w jednym zakładzie i utworzenie centrum logistycznego i obsługowego w innym nie jest niczym niezwykłym.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2024 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.