Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło

12. tysięcy Robinsonów

Lotnictwo cywilne, 27 stycznia 2017

Robinson Helicopter dostarczył już 12 tysięcy śmigłowców.

Jubileuszowy wiropłat, model R66, trafi do Fly Karoo Air Services z RPA / Zdjęcie: Robinson Helicopter

Z ponad miesięcznym opóźnieniem przedsiębiorstwo Robinson Helicopter poinformowało o wyprodukowaniu 12-tysięcznego śmigłowca. Wiropłat, R66 nr ser. 0763, opuścił linię montażu końcowego zakładów w kalifornijskim Torrrance 23 grudnia 2016. – To dobry sposób na zakończenie roku – stwierdził prezes przedsiębiorstwa Kurt Robinson.

Jubileuszowy wiropłat trafi do Hover Dynamics, długoletniego dealera śmigłowców Robinsona z Republiki Południowej Afryki. Jego użytkownikiem będzie nowy operator czarterowy i turystyczny Fly Karoo Air Services, działający w rejonie miasta Graaff-Reinet w Prowincji Przylądkowej Wschodniej.  Jak mówi Dean Feldman z Hover Dynamics, Fly Karoo wybrało R66 ze względu na silnik turbinowy, niski poziom hałasu w kabinie, przestronny bagażnik i niskie koszty użytkowania.

Przedsiębiorstwo Robinson Helicopter zostało założone w 1973 przez Franka Robinsona, byłego pracownika Bell Helicopter i Hughes Helicopters. Jego siedzibą jest Zamperini Field w Torrance w Kalifornii. Robinson produkuje wiropłaty przede wszystkim dla użytkowników cywilnych.

Dwumiejscowy R22 został certyfikowany przez FAA w 1979 i jeszcze w tym samym roku dostarczono pierwsze śmigłowce seryjne. Ogółem wyprodukowano ich ponad 4700 (Przerwany lot R-22, 2015-07-29). Pod koniec lat 1980. opracowano model R44 (oznaczony później jako R44 Raven I), certyfikowany przez FAA w 1992. Jego celem było wypełnienie luki pomiędzy śmigłowcami z napędem tłokowym i lekkimi wiropłatami z silnikami turbinowymi.

W 2002 na rynku pojawił się R44 Raven II, z mocniejszym silnikiem IO-540, opracowanym wspólnie z Lycomingiem, polepszającym osiągi w wysokogórskim klimacie pustynnym. Do sierpnia 2016 sprzedano ponad 6440 obydwu wersji R44 (Iran kupił R-44, 2014-11-24, Robinsony dla wojsk lotniczych Jordanii , 2014-10-17).

W październiku 2010, po uzyskaniu Certyfikatu Typu dla pięciomiejscowego R66,  Robinson wszedł na rynek śmigłowców z napędem turbinowym. Do sierpnia 2016 dostarczono ponad 700 wiropłatów tego typu (Nowe wyposażenie policyjnego R66, 2015-07-29). Najnowszym produktem Robinsona jest R44 Cadet, przeznaczony do szkolenia, certyfikowany przez FAA w maju 2016.

Wszystkie śmigłowce Robinsona są produkowane i oblatywane w zakładach w Torrance, gdzie zatrudnionych jest ponad 1100 osób. Producent wykonuje tam także przeglądy obsługowe starszych wiropłatów. Oprócz tego na całym świecie istnieje ponad 400 autoryzowanych centrów obsługowych i salonów sprzedaży Robinson Helicopter (Gorszy rok Robinsona , 2017-01-20).


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2024 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.