Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło

LOT zamawia większe Dreamlinery

Lotnictwo cywilne, 31 stycznia 2017

Polskie Linie Lotnicze LOT rozwijają flotę samolotów dalekiego zasięgu. W ramach umowy z Aviation Capital Group w marcu 2018 polski przewoźnik otrzyma pierwszego z 3 nowych Boeingów 787-9 Dreamliner. 

Dreamlinery 787-9 trafią prosto z zakładów Boeinga do warszawskiego hub-u LOT-u / Zdjęcie: Boeing

Na początku Boeingi 787-9 polecą na najpopularniejszych trasach dalekiego zasięgu LOT-u, to jest do Nowego Jorku i Chicago.  W konfiguracji, jaką wybrał LOT, Dreamliner zabierze na pokład 294 pasażerów: 24 w klasie biznes, 21 w ekonomicznej premium i 249 w klasie ekonomicznej.

Dreamliner 787-9 będzie największym samolotem w historii LOT-u. Nowe Boeingi 787-9 zamówione przez naszego narodowego przewoźnika będą napędzane silnikami Rolls-Royce Trent 1000. 

LOT jest pierwszą linią lotniczą w Europie, której flota dalekiego zasięgu w całości opiera się na Dreamlinerach. 4 lata operowania dowiodły, że był to dobry wybór. Nasi pasażerowie pokochali Dreamlinera, a dla nas samolot ten jest motorem rozwoju naszej siatki połączeń dalekodystansowej – mówi Rafał Milczarski, prezes LOT-u.

Boeing 787-9 pozwoli nam otworzyć nowy rozdział w naszej historii. Ten samolot da nam możliwość znaczącego zwiększenia liczby oferowanych miejsc na istniejących, najbardziej popularnych trasach, będziemy też mogli otwierać zupełnie nowe połączenia. Dzięki temu nasza linia będzie się rozwijać jeszcze szybciej i stanie się jeszcze bardziej konkurencyjna – dodaje Rafał Milczarski.

W porównaniu z używanymi obecnie Boeingami 787-8, Dreamlinery 787-9 będą miały o 30% więcej miejsc w klasie biznes, tyle samo foteli w klasie ekonomicznej premium i o 36 foteli więcej w klasie ekonomicznej. To da polskiemu przewoźnikowi możliwość kreowania bardziej konkurencyjnej oferty dla pasażerów na trasach, na których jest największe zapotrzebowanie na rejsy i jednocześnie największa konkurencja.

Nie mamy wątpliwości, że 787-9 jest najlepszy dla naszych flagowych połączeń, takich jak Nowy Jork czy Chicago. Dzięki zwiększonej liczbie miejsc i niższym kosztom, będziemy mogli zaoferować podróż większej liczbie pasażerów za relatywnie niższą cenę. Najpierw samolot ten pojawi się na najważniejszych trasach do USA, ale mam nadzieję, że wkrótce zobaczymy go również na połączeniach do Azji – mówi Rafał Milczarski.

Obecnie LOT wykonuje rejsy 6 Boeingami 787-8 Dreamliner, a już w lipcu i sierpniu oczekuje dostawy kolejnych 2 samolotów tego typu. Dreamlinery obsługują wszystkie połączenia dalekiego zasięgu do Nowego Jorku, Chicago, Toronto, Pekinu, Seulu i Tokio. W kwietniu LOT uruchomi kolejne dwa połączenia do USA – do Los Angeles i Newark oraz bezpośrednie rejsy z Krakowa do Chicago (LOT ogłasza połączenie do Astany , 2017-01-26). 

Dreamlinery 787-9 zostaną wyleasingowane od Aviation Capital Group. Dostarczone samoloty będą zupełnie nowe i trafią prosto z zakładów Boeinga do warszawskiego hub-u LOT-u. – Cieszymy się, że ACG stało się partnerem LOT-u, jednej z pierwszorzędnych linii lotniczych w Europie. Samoloty, które dostarczymy LOT-owi, pozwolą linii dalej z powodzeniem realizować plan rozwoju nowoczesnej floty – mówi Khanh T. Tran, prezes zarządu Aviation Capital Group. 


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2024 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.