Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Zmodernizowane An-2 z Nowosybirska

Lotnictwo cywilne, 05 lutego 2017

Wchodzące w skład koncernu Suchoj nowosybirskie zakłady Rusawiaprom ogłosiły opanowanie seryjnej modernizacji samolotów An-2, nazywanych TWS-2MS. Są one wyposażone w silnik turbinowy Honeywell TPE331, poruszający pięciołopatowe śmigło. Całkowicie przebudowano też kabinę pasażerską. Samolot wyposażono w nową awionikę. Projekt modernizacji opracował Syberyjski instytut naukowo-badawczy lotnictwa (SibNIA).

Jeden ze zmodernizowanych przez Rusawiaprom An-2 – seryjny TWS-2MS z Nowosybirska. Samolot jest prawdopodobnie przeznaczony dla rosyjskich wojsk lotniczych / Zdjęcie: Rusawiaprom

Dyrektor Rusawiaprom poinformował, ze zakłady mogą modernizować do nowego standardu 20-40 An-2 rocznie. Do tej pory w Nowosybirsku zmodernizowano i dostarczono odbiorcom 8 samolotów. Kolejnych 15 jest gotowych do odbioru.

Dalej idąca modernizacja An-2 opracowana przez SibNIA – TWS-2TD. Obejmuje m.in. jednoczęściową osłonę kabiny, kompozytowy płat i częściowo kadłub oraz nowe owiewki kół podwozia. Samolot ma rozwijać prędkość przelotową równą 350 km/h, a maksymalną 450 km/h. Jego zasięg ma wynosić 3500 km, a udźwig handlowy 4000 kg / Zdjęcie: SibNIA

SibNIA przygotował dalej idący projekt modernizacji An-2. Projekt obejmuje nie tylko zmianę silnika tłokowego ASz-62IR na turbinowy, ale także układ skrzydeł. Prototyp takiego wariantu został oblatany w czerwcu 2015 (Oblot zmodernizowanego An-2, 2015-06-11). Na razie nie zdecydowano się jednak na tak głęboką modernizację. SibNIA proponował także szerokie zastosowanie w strukturze zmodernizowanego An-2 kompozytów. Taka koncepcja została odrzucona, jako zbyt daleko idąca i trudna do zaakceptowania przez potencjalnych odbiorców. Samoloty An-2 są bowiem cenione przede wszystkim za prostotę i taniość obsługi dzięki użyciu najprostszych komponentów konstrukcyjnych.

Zakłady Rusawiaprom powstały w 2011 specjalnie dla modernizacji An-2. Rosjanie modernizując samoloty An-2 odchodzą od pierwotnej nazwy, by uniknąć sporów dotyczących praw do jej używania (pierwotnie prawa do tej nazwy miały zakłady im. Antonowa w Kijowie na Ukrainie, a większość An-2 została zbudowania w PZL w Mielcu w Polsce). Stąd nowe oznaczenie – TWS-2MS.

Rusawiaprom prowadzi rozmowy z wieloma krajami, które użytkują wiele An-2, na temat ich modernizacji. Póki co, głównym partnerem jest ChRL, gdzie ma zostać uruchomiony lokalny ośrodek modernizacyjny. Rozmowy prowadzone są także m.in. z Kazachstanem i Mongolią, gdzie także planowane jest uruchomienie ośrodków modernizacyjnych.


Powiązane wiadomości

Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2017 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.