Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło

Montaż końcowy Ił-112W

Lotnictwo wojskowe, Przemysł zbrojeniowy, 07 lutego 2017

W zakładach w Woroneżu rozpoczęto montaż końcowy prototypu samolotu transportowego Ił-112W.

Oblot prototypu Ił-112W nastąpić ma przed końcem czerwca br. / Zdjęcie: WASO

W ubiegłym tygodniu w zakładach WASO w Woroneżu rozpoczęto montaż końcowy pierwszego prototypu lekkiego samolotu transportowego Iliuszyn Ił-112W. Jedną z pierwszych czynności było połączenie kompletnego skrzydła z kadłubem.

Od początku marca samolot będzie wyposażany w silniki, instalacje pokładowe i awionikę. Niektóre elementy mają być zapożyczone z Ił-76MD-90A (Ił-76MD-90A dla Kazachstanu?, 2016-08-04). Jednocześnie prowadzone będą prace przy montażu drugiego prototypu, który posłuży do prób statycznych.

Rozpiętość skrzydeł Ił-112W wynosi 27,6 m, długość – 24,25 m, a wysokość – 8,89 m. Jego napęd stanowić mają 2 silniki turbinowe Klimow TW7-117ST o mocy 3500 KM każdy, poruszające śmigła AW112, umożliwiające rozwinięcie prędkości przelotowej 450-500 km/h. Obliczeniowa maksymalna wysokość lotu to 7600 m.

Maksymalna masa startowa Ił-112W szacowana jest na 21 t. Średnica kadłuba samolotu to 53,29 m. Ił-112W ma być używany do przewozu 50 żołnierzy, 25 spadochroniarzy, 2 samochodów UAZ-452 lub ładunku o masie do 5 t. Zasięg samolotu z ładunkiem 3,5 t wynosić ma 2400 km.

Oblot prototypu nastąpić ma przed końcem czerwca br. Rozpoczęcie produkcji seryjnej planowane jest na 2019. Ił-112W ma zastąpić w eksploatacji w siłach zbrojnych FR przestarzałe An-26. Według przedstawicieli WASO zakłady są w stanie produkować rocznie 8-12 samolotów tego typu, zależnie od ilości zamówień (Dwaj potencjalni następcy rosyjskich An-26, 2013-06-25).


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2024 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.