Airbus skrócił wczorajszy oblot 3. przedseryjnego A350-1000 z powodu problemów technicznych.
Trzeci przedseryjny A350-1000, noszący nr ser. MSN065 i znaki rejestracyjne F-WLXV (3 ostatnie litery to zapis numeru seryjnego w systemie rzymskim), wystartował do pierwszego lotu wczoraj z Tuluzy-Blagnac. Jest on pierwszym statkiem powietrznym tego typu, wyposażonym w kompletną kabinę pasażerską (Oblot A350-1000, 2016-11-25).
Po starcie samolot skierował się na północ. Po wleceniu w przestrzeń powietrzną nad Atlantykiem, na północ od Bordeaux, załoga F-WLXV wykonała podstawowe manewry, przewidziane w programie próby.
Jednak już po ok. 2 h samolot powrócił na macierzyste lotnisko. Nieoficjalnie mówi się, że powodem skrócenia oblotu były niespodziewane problemy techniczne. Obecnie trzeci przedseryjny A350-1000 znajduje się w zakładach Airbusa w Tuluzie, gdzie prowadzona jest analiza zdarzenia.
MSN065 weźmie udział w próbach funkcjonalności wyposażenia kabiny pasażerskiej i sprawdzeniu działania instalacji klimatyzacji. Samolot ten będzie też wykonywał testowe loty dalekodystansowe na wybranych trasach, na jakich eksploatowane będą seryjne A350-1000.
Drugi przedseryjny A350-1000, MSN071, noszący znaki rejestracyjne F-WWXL, został oblatany 10 stycznia. Lot przebiegł bez problemów. Samolot służy do badań działania instalacji pokładowych, silników Trent XWB97 i automatycznego pilota.