Trzy miesiące po bankructwie francuskiego Apex Aircraft, jego następca ciągle nie może rozpocząć wytwarzania części zamiennych. Francuskie aeroklubu musiały uziemić z tego powodu już 50 samolotów.
Apex to stosunkowo młode przedsiębiorstwo, które wykupiło mniejsze spółki, producentów udanych samolotów sportowych lub turystycznych. Z tego powodu było w stanie utrzymywać się na rynku przy stosunkowo niewielkiej produkcji, rzędu 50-70 samolotów rocznie, ale serwisując flotę ponad 4 tys. maszyn, wykorzystywanych przede wszystkim przez francuskie aerokluby.
W ofercie Apexu znajdowało się kilkanaście modeli, 3 głównych rodzin samolotów: Robin, Alpha i CAP. Dwa pierwsze wykorzystywano głównie do szkolenia, ostatni - do akrobacji.
W ostatnim czasie Apex zdecydował się rozpocząć produkcję Robina Ecoflyer, napędzanego turbodieslem Thielerta. Duże powodzenie oszczędnej konstrukcji, stało się przyczyną bankructwa.
Po ogłoszeniu niewypłacalności producenta silników (zobacz: Thielert bez Thielerta), nowy zarząd przedsiębiorstwa kilkukrotnie podniósł ceny części zamiennych i jednostek napędowych. Uzależnieni od Thielerta wytwórcy samolotów, stracili klientów. W najgorszej sytuacji nalazł się Apex, który niemal całkowicie postawił na Ecoflyera i już we wrześniu musiał ogłosić upadłość (zobacz: Bankructwo Apexu).
Na jego majątku powstała spółka CEAPR, która w tydzień później miała podjąć się produkcji części zamiennych. Z planów tych do dzisiaj nie udało się jednak zrealizować. Sąd w Dijon dwukrotnie nie zgodził się na wykorzystanie majątku Apexu.
Tymczasem pozbawione części zamiennych i przeglądów, najbardziej rozpowszechnione samoloty rodziny Robin i CAP, zaczynają być stopniowo wycofywane z użytku.
Według listu otwartego Jean Claude Roussela, prezesa Fédération Française Aéronautique, do 1 grudnia uziemionych zostało 50 samolotów, serwisowanych przez Apex. Wkrótce ich śladami pójdą następne. Roussel ostrzega, że taka sytuacja może doprowadzić do załamania działalności ok. 600 francuskich aeroklubów i dlatego wezwał wszystkie strony sporu do jak najszybszego wznowienia produkcji części zamiennych.