Ministerstwo obrony FR poinformowało, że zakończył się program modernizacji wszystkich, czterech głębokowodnych pojazdów poszukiwawczo-ratowniczych proj. 1855 Priz pozostających w dyspozycji WMF. Były one remontowane i modernizowane w stoczniach Krasnoje Sormowo i Kanonierskij Zawod. Prace odbywały się w ramach realizacji pierwszego etapu Koncepcji zabezpieczenia poszukiwawczo-ratowniczego WMF RF.
Jako ostatni został zmodernizowany pojazd nr AS-34. Wrócił on do składu Floty Północnej. W najbliższym czasie ma przejść testy zanurzeniowe na głębokość ponad tysiąca metrów.
Pojazdy Priz mają tytanowe kadłuby o długości 13,5 m i szerokości 3,8 m. Ich załogę stanowi 4 żołnierzy, a na pokładzie może zmieścić się jeszcze 20 ratowanych. Autonomiczność Priza wynosi 120 h, a z kompletem ratowanych 10 h. Po modernizacji pojazdy dysponują nowymi systemami pozycjonowania, poszukiwania hydroakustycznego i termowizyjnego, a także systemami podtrzymywania życia. Projekt modernizacji przygotowało Centralne biuro projektowo-konstrukcyjne Łazurit.