Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło

Dwóch oferentów na CVLSP

Lotnictwo wojskowe, Przemysł zbrojeniowy, 03 marca 2017

Na razie tylko dwa przedsiębiorstwa zdecydowały się na wzięcie udziału w konkursie na nowe śmigłowce do ochrony baz strategicznych pocisków nuklearnych USAF.

Swój udział w przetargu na CVLSP zapowiedziało konsorcjum Leonardo / Boeing, oferujące śmigłowiec MH-139 / Zdjęcie: Boeing

Według zapowiedzi dowództwa US Air Force szczegółowe wymagania dotyczące programu Common Vertical Lift Support Platform (CVLSP), mają zostać opublikowane w kwietniu br. (Ostatnie podejście do CVLSP?, 2016-12-03) Celem tego przedsięwzięcia jest pozyskanie nowych śmigłowców do ochrony baz, w których stacjonują jednostki uzbrojone w międzykontynentalne pociski balistyczne LGM-30 Minuteman III z głowicami nuklearnymi.

Wybór zwycięzcy i zawarcie kontraktu mają zostać dokonane w 2018. Dostawy wiropłatów mają rozpocząć się rok później. Według najnowszych informacji chęć rywalizacji o kontrakt na CVLSP wyraziły dwa przedsiębiorstwa.
Lockheed Martin / Sikorsky chcą zaoferować wojsku wiropłat HH-60U Black Hawk, używany przez wojska specjalne, wyposażony m.in. w głowicę optoelektroniczną i wciągarkę. Konstrukcja ta ma 85% wspólnych elementów z HH-60W Combat Rescue Helicopter, który ma zastąpić HH-60G Pave Hawk.

Natomiast Leonardo postanowił połączyć siły z Boeingiem i wystawić MH-139 (zamerykanizowaną wersję AW139). Śmigłowiec może być wyposażony w 90 różnych elementów, m.in. układy samoobrony i uzbrojenie pokładowe. W przypadku zwycięstwa w przetargu na CVLSP MH-139 będą produkowane w zakładach Leonardo w Filadelfii, a ich modyfikacją, wyposażeniem, obsługą i wsparciem logistycznym zajmie się Boeing, także mający w tym mieście swoją wytwórnię.

Swoich planów nie ujawnił jeszcze Bell Helicopter, który zapewne zaoferuje UH-1Y Venom. Z udziału w przetargu zrezygnował Airbus Helicopters, ponieważ jego przedstawiciele uważają, że najlepszym rozwiązaniem byłby wybór 2 śmigłowców. Mniejszy UH-72A Lakota, produkowany dla US Army, służyłby do zadań transportowych, a większy - do ochrony baz.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2024 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.