Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło

Prestiżowa nagroda dla Balic

Lotnictwo cywilne, 07 marca 2017

W poniedziałek, 6 marca, w Montrealu Międzynarodowa Rada Portów Lotniczych (ACI) przyznała Międzynarodowemu Portowi Lotniczemu Kraków-Balice im. Jana Pawła II nagrodę Airport Service Quality Awards 2016 za zajęcie 1. miejsca w kategorii Europa – Best Improvement by Region.

Krakowskie lotnisko w sezonie zima 2016/2017 oferuje 65 połączeń regularnych do 57 portów w 17 krajach, obsługiwanych przez 14 linii lotniczych – tradycyjnych i niskokosztowych. Nowościami tego sezonu zimowego są połączenia easyJet do Genewy, Manchesteru, Neapolu i Wenecji oraz Ryanaira do Bournemouth i Belfastu / Zdjęcie: Marcin Sigmund

Uczestniczące w konkursie porty lotnicze z całego świata były oceniane na podstawie ankiet wypełnianych przez pasażerów na poszczególnych lotniskach, którzy oceniali ich zaangażowanie w doskonalenie jakości obsługi podróżnych.

To zaszczyt dla krakowskiego lotniska znaleźć się w gronie najlepszych lotnisk na świecie – zwycięzców nagrody ASQ Awards 2016. Jest to tym większe wyróżnienie, że otrzymane dzięki uznaniu naszych pasażerów. Rekordowo wysokie oceny przyznane przez pasażerów w Programie Airport Service Quality, potwierdzają dostrzeżenie zmian oraz poprawy standardów obsługi w Kraków Airport. Przyznana nagroda jest zwieńczeniem zakończonego w ubiegłym roku ważnego etapu modernizacji i rozbudowy lotniska oraz efektem ciągłego podnoszenia poziomu obsługi klienta. To wyróżnienie dla wszystkich pracowników lotniska, które motywuje do podejmowania kolejnych działań zmierzających do rozwijania udogodnień na każdym kroku ścieżki pasażera w Kraków Airport. – powiedział prezes zarządu MPL Kraków-Balice im. Jana Pawła II, Radosław Włoszek.

W badaniu ASQ bierze udział 320 lotnisk z całego świata. Ścisłe procedury i zasady przeprowadzenia badań, kontrola jakości i zobowiązanie do bezstronności, zdobyły uznanie w branży lotniczej. Badanie ASQ wyznacza światowe standardy pomiaru satysfakcji pasażerów z jakości usług świadczonych w portach lotniczych. Krakowskie lotnisko przystąpiło do programu w 2007 – już rok po jego uruchomieniu – i do tej pory jest jedynym lotniskiem w Polsce, które bierze w nim udział.

W ubiegłym roku od stycznia do grudnia były przeprowadzone wśród pasażerów krakowskiego lotniska badania ankietowe. W każdym kwartale przyznawane przez nich oceny były coraz wyższe, na co wpływ miały kolejne etapy oddawanej podróżnym nowej infrastruktury. Pasażerowie oceniali w ankietach także dojazd do portu lotniczego. Na zwycięstwo miały więc też wpływ wprowadzone w ubiegłym roku zmiany w wewnętrznym układzie komunikacyjnym portu lotniczego, nowy parking i funkcjonujące od jesieni 2015 zmodernizowane połączenie kolejowe na lotnisko (Koniec rozbudowy terminalu w Balicach, 2016-12-21).

ASQ to jedyny na świecie program badania pasażerów na lotnisku w dniu ich podróży. Każdego roku, w jego ramach wykonuje się 600 tys. indywidualnych badań w 41 językach w 84 krajach.

W ramach programu badane są opinie pasażerów obejmujące 34 kluczowe kategorie, takie jak np.: dostęp do lotniska, odprawa biletowo-bagażowa, kontrola bezpieczeństwa, toalety, sklepy i restauracje. Każdy port lotniczy korzysta z identycznej ankiety. Na ich podstawie powstała baza danych branży, która pozwala porównać wybrane lotniska z innymi portami lotniczymi na całym świecie. Program ASQ ma również funkcję, która ułatwia dzielenie się wiedzą i wymianę informacji o najlepszych praktykach pomiędzy operatorami poszczególnych portów lotniczych.

Nagrody ASQ są wręczane tym lotniskom, których klienci przyznali najwyższe oceny w ciągu roku. Poszczególne kategorie ustalono w taki sposób, aby móc nagrodzić osiągnięcia różnej wielkości lotnisk w poszczególnych regionach.

Międzynarodowa Rada Portów Lotniczych (Airport Council International - ACI) jest stowarzyszeniem lotnisk na całym świecie, które zostało założone w 1991 w celu wspierania współpracy pomiędzy zrzeszonymi lotniskami i innymi partnerami branży lotniczej w tym: Międzynarodową Organizacją Lotnictwa Cywilnego (ICAO), Międzynarodowym Zrzeszeniem Przewoźników Powietrznych (IATA) i Światowym Stowarzyszeniem Agencji Kontroli Ruchu Lotniczego (CANSO). ACI reprezentuje interesy lotnisk na arenie międzynarodowej, wnosząc znaczący wkład w zapewnienie bezpieczeństwa, wydajności i zrównoważonego rozwoju globalnego systemu transportu lotniczego. W styczniu 2017 ACI zrzeszało 623 członków, działających na 1940 lotniskach w 176 krajach.

Na podstawie informacji Marcina Sigmunda


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2024 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.