Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło

MON odrzuca oferty na średnie samoloty VIP

Lotnictwo wojskowe, Strategia i polityka, 09 marca 2017

8 marca do Inspektoratu Uzbrojenia wpłynęły 2 oferty na dostawę samolotów średnich do przewozu najważniejszych osób w państwie.

W bieżącym postępowaniu na dostawę samolotów średnich obaj wykonawcy zaproponowali w ofertach wstępnych samoloty BBJ2 / Rysunek: Boeing

Oferty w postępowaniu złożyli: Glomex s.r.o. i Boeing. Po dokonaniu ich oceny, obie zostały odrzucone. Wniosek amerykańskiego koncernu o wartości ok. 3,44 mld zł odrzucono ze względu na błędy formalno-prawne. Miał on charakter warunkowy. Jego ważność była bowiem uwarunkowana przez wykonawcę koniecznością dokonania zmian w zapisach umowy.

Oferta przedsiębiorstwa Glomex s.r.o. o wartości ok. 2,66 mld zł również nie spełniła wymogów formalno-prawnych. Podobnie jak w poprzednim przypadku miała ona charakter warunkowy. Ponadto nie została zabezpieczona wadium. Co więcej złożył ją podmiot niezaproszony do składania ofert. Uczestnikiem w postępowaniu było bowiem konsorcjum Glomex – Lufthansa Technik.

Przedmiotem wspomnianego postępowania jest dostawa 3 samolotów średnich (w tym 1 używanego), wraz z pakietem szkoleniowym i logistycznym. Termin dostawy samolotu używanego przewidziano na listopad 2017, zaś nowych odpowiednio na rok 2020 i 2021.

W opisie zamówienia wskazano, że samolot średni ma dysponować liczbą miejsc pasażerskich nie mniejszą niż 132 (dla samolotu używanego w konfiguracji pasażerskiej) i nie mniejszą niż 65 (dla samolotów nowych, w konfiguracji z salonem).

Zasięg samolotu używanego ma zapewnić przelot transatlantycki z jednym międzylądowaniem. Natomiast samoloty nowe - z 30 pasażerami na pokładzie - mają pokonać trasę Warszawa - Nowy Jork bez międzylądowania.

14 października 2016 do Inspektoratu Uzbrojenia wpłynęły 4 wnioski o udział w postępowaniu na samoloty średnie (Oferty na samoloty dla VIP-ów, 2016-10-14). Złożyli je następujący oferenci:

- wspólnie: Glomex MS s.r.o. (Republika Czeska) z Lufthansa Technik AG (RFN)
- Boeing (USA)
- Megmar Logistics & Consulting Sp. z o.o. (Polska)
- wspólnie: Aerospace International Group s.r.o (Republika Słowacka) z ASSA-POLAND Zdzisław Kondrat (Polska).

Po dokonaniu weryfikacji wykonawców do fazy negocjacyjnej zaproszono Boeinga i wspólnie Glomex i Lufthansę Technik. 20 lutego 2017, zgodnie z założonym harmonogramem postępowania, przekazano wykonawcom biorącym udział w postępowaniu zaproszenie do składania ofert ostatecznych (Oferty na śmigłowce dla WS i MW, 2017-02-20). 


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2024 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.